خودروهای برقی دردسر جدید بازار خودرو

  کد خبر: 24110069443

خودروسازان آمریکایی و چینی با تولید خودروهای برقی به رقابت با سازندگان خودروسازان سنتی پرداخته‎ اند. درحالیکه  دسته اخیر نیز شدیدا با این امر مقابله می‎ کنند.

خودروسازان چینی و آمریکایی طی چند سال گذشته انواع مدل‎های گوناگون خودرو به شکل‎های متنوع و عجیب را تولید کرده‎اند. نام آنها در شرق «نیو، چی پنگ، لی و اُتو» و در غرب « ریویان، لوسید موتورز، فیسکر و لوردستون موتورز» است.

این اسامی برای عموم مردم هنوز ناشناخته هستند و در انتظارند همانند تسلا شهرت خوبی کسب کنند و بتوانند برای سهامداران خود منافع سرشاری به ارمغان بیاورند.

وجه مشترک همه این خودروها برقی بودن کامل آنهاست. درست مانند آنچه در تسلا ۱۸ سال پیش اتفاق افتاد. این خود مزیتی بسیار مهم برای آنها محسوب می‎ شود.

در حقیقت فناوری برقی کردن کامل خودروها در تمام جهان برای مبارزه با گرمایش زمین و کاهش چمشگیر انتشار گازکربنیک رو به گسترش است.

بر اساس پیش‎بینی آژانس بین‎المللی انرژی فروش خودورهای برقی تازه تولید شده در جهان در سال ۲۰۲۵(۱۴۰۳) باید سالانه به ۱۵میلیون دستگاه و در سال ۲۰۳۰(۱۴۰۸) به ۲۵ میلیون دستگاه برسد. این به معنای ۱۵ درصد از کل فروش خودروست.

منبع: فیگارو

خروج از نسخه موبایل