کد خبر: 190303162195
جامعه و فرهنگروزنامهعصر انقراض (طنز)

داداش کایکو، تسوکه و حکم وزارت صمت!

«امکان شکایت از کم‌کاری خودروسازها در ارائه خدمات پس از فروش فراهم شد.»

راضیه حسینی

وزارت صمت اعلام کرد: اگر شرکت‌های خودروساز ظرف یک هفته رضایت مشتری را جلب نکنند، پروندۀ آنها به مراجع قانونی ارجاع می‌شود.

مژده به صاحبان خودرو! ازاین‌پس دیگر نگران خدمات پس از فروش نباشید. می‌توانید با خیال راحت به نمایندگی‌ها مراجعه کنید و اگر درهرصورت نتوانستند رضایت شما را جلب کنند، این حکم را مثل نشان حاکم بزرگ، جلوی روی‌شان بگیرید و سپس ژست تسوکه را بگیرید و با جدیت بگویید «احترام بگذارید.»

بعد هم بازوها را باد کنید و در قامت داداش کایکو منتظر احترام بمانید! درست است که بعدازاین حرکات، به‌جای تعظیم و طلب بخشش، با خنده‌های قاه‌قاه مواجه خواهید شد، ولی اصلاً جای نگرانی نیست، وزارت صمت پشت شماست؛ و مگر تابه‌حال حرفی زده است که خلافش ثابت شود؟ به‌هیچ‌وجه! شما می‌توانید با خیال راحت شاهد طی مراحل پروندۀ متخلفان در مراجع قانونی باشید.

سال بعد باز هم شاهد مراحل پیگیری باشید. دو سال بعد، پنج سال بعد. هنگام فروش خودرو می‌توانید پرونده را به صاحب بعدی بدهید و به او اطمینان خاطر دهید که اصلاً لازم نیست نگران خدمات پس از فروش باشد! صاحب بعدی هم بعد از چندین سال همین را به نفر بعد تر خواهد گفت و در نهایت پرونده همراه با مراحل اسقاط خودرو، در پنجاه سال بعد، به سیاه‌چالۀ تاریخ خواهد پیوست.

البته این جزئیات، اهمیت چندانی ندارد. مهم این است که شما برای خدمات پس از فروش دست‌تان پر است و می‌توانید با سری برافراشته به مراکز موردنظر بروید.

می‌توانید ذوق کنید از این‌که خودرویی همراه با خدمات پس از فروش دارید. اصلاً می‌دانستید «خودروهای وارداتی فاقد خدمات پس از فروش هستند» این جمله را یک قطعه‌ساز گفت.

حالا دیگر می‌توانید خوش‌حال باشید که پول خرید خودروی وارداتی ندارید. خودرویی که خدمات پس از فروش ندارد و مسلماً امکان شکایت از خدمات پس از فروش آن نیز وجود ندارد، و قاعدتاً نمی‌توان به پروندۀ آنها هم دلخوش بود!

اصلاً خودرویی که پرونده نداشته باشد به درد نمی‌خورد. باید برود قاطی ماشین‌های کوبندۀ شهربازی!

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا