کد خبر: 19100064434
اقتصاداقتصاد کلانبازارها و خدمات مالیبانک و بیمهروزنامه

دبیر کانون بانک‌های خصوصی: ۶۹ درصد تسهیلات بانک‌های خصوصی در قالب سرمایه درگردش است

به گفته دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی، ۶۹ درصد تسهیلات بانک‌های خصوصی در قالب سرمایه درگردش پرداخت شد که بیانگر توجه ویژه بانک‌ها به تأمین منابع مالی بخش‌های تولیدی و صنعتی در کشور است.

سرمایه در گردش مجموعه مبالغی است، که در دارایی‌های جاری یک شرکت سرمایه‌گذاری می‌شود. مدیریت سرمایه در گردش عبارت است از تعیین حجم و ترکیب منابع و مصارف سرمایه در گردش، به‌نحوی که دارای‌های سهام‌داران در طول زمان همواره افزایش یابد. شرکت‌ها می‌توانند با به‌کارگیری استراتژی‌های گوناگون در رابطه با مدیریت سرمایه در گردش، میزان نقدینگی شرکت را تحت تأثیر قرار دهند و این استراتژی‌ها را میزان ریسک و بازده آنها مشخص می‌کند.

به گزارش ایبِنا، محمدرضا جمشیدی در جلسه کمیسیون روابط عمومی کانون بانک‌های خصوصی گفت: بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی در بخش‌های مختلف از جمله حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اقدامات و تلاش‌های شایسته‌ای دارند که باید این فعالیت‌ها به درستی در جامعه منعکس شود.

جمشیدی درباره نقش روابط‌ عمومی‌ها در شفاف‌سازی جریان اطلاعات تاکید کرد: روابط عمومی‌های عضو کانون از دانش، توانمندی و ظرفیت‌های مناسبی برخوردار هستند. لذا با استفاده صحیح از این امکانات می‌توان به تحقق اهداف نظام بانکی کمک کرد.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد امسال مجموعا ۳۳۷۸۱۲۲ میلیارد ریال تسهیلات در ۶ گروه شامل کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگانی، خدمات و بخش متفرقه از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی پرداخت شده است.

دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی افزود: بر اساس آمار و اطلاعات دریافتی از بانک مرکزی در خصوص تسهیلات اعطایی به بخش‌های اقتصادی و هدف، سهم بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی از این تسهیلات پرداختی به حدود ۳۷ درصد بالغ گردیده است. همچنین تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش به بخش‌های اقتصادی طی ۵ ماهه ابتدای سال جاری بالغ بر ۲۳۲۹۶۶۳ میلیارد ریال معادل ۶۹ درصد از کل تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی بوده است.

جمشیدی اظهار کرد: در راستای حمایت بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی از کارآفرینان و تولیدکنندگان از مجموع ۱۰۳۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل ۷۸ درصد آن (مبلغ ۷۹۰۲۷۸ میلیارد ریال) صرفا به منظور تأمین سرمایه در گردش این مراکز پرداخت شده است. این نکته بیانگر توجه ویژه و اولویت‌دهی بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی به تأمین منابع مالی بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی به منظور رونق اقتصادی در کشور است.

در جلسه کمیسیون روابط عمومی بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی مقرر شد به منظور اطلاع‌رسانی هر چه بهتر اقدامات صورت گرفته در ایام دهه فجر، کمیته ویژه «اطلاع‌رسانی و تبلیغات» تشکیل تا با همکاری و هماهنگی سایر اعضاء دستاوردهای بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی در این ایام بصورت مناسبی در رسانه‌ها منعکس شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا