درج تخفیف بالای ۳ درصد خارج از قیمت روی کالا تخلف است

  کد خبر: 08100062984

تخفیف بیش از ۳ درصد خارج از قیمت درج شده روی کالا از مصادیق عدم رعایت ضوابط قیمت گذاری اعلامی از سوی سـازمان حمایت بوده و باید از این گونه اقدامات خودداری شود.

جلال‌الدین محمد شکریه  نائب رئیس اول اتاق اصناف ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به الزام آور شدن درج قیمت تولید بر روی ۱۴ قلم کالا گفت:  به اعتقاد من کالایی که قرار بود با قیمت نهایی از درب کارخانه به دست فروشنده برسد این وسط هنوز دلالانی  دارد که باعث دستکاری در قیمت شوند. در واقع اجرای این طرح نیاز به بررسی و کار اساسی دارد.

نائب رئیس اول اتاق اصناف ایران  اضافه کرد: اگر قیمت نهایی که از درب کارخانه می‌خورد مستقیم به دست مصرف کننده و یا فروشنده برسد خیلی بهتر به نظر می‌رسد تا اینکه به دست واسطه گر برسد در واقع با اجرای این طرح کنترل بازار و پایان دادن به تخلفات است.

شکریه تصریح کرد: در مجموع ضریب سود پخش سراسری ۱۰ درصد و سود خرده فروشی برای کالا‌های اعلام شده ۱۰-۷ درصد منطبق با ضرایب خرده فروشی مصوب است.

او گفت: هدف از اجرای این کار کنترل و بازرسی بر بازار بوده که در شرایط کنونی نسبت به دوره‌های قبلی بسیار حائز اهمیت است. برای اجرای این طرح، کالا‌هایی که بازارشان رقابتی است انتخاب  می‌شوند.

گفتنی است؛ هر گونه تخفیف بیش از ۳ درصد باید با کاهش قیمت فروش تولید کننده درج شده روی کالا صورت پذیرد و تخفیف بیش از ۳ درصد خارج از قیمت درج شده بر روی کالا از مصادیق عدم رعایت ضوابط قیمت گذاری اعلامی از سوی سـازمان حمایت بوده و باید از این گونه اقدامات خودداری شود.

 قیمت (تولید و واردات) درج شده روی کالا باید منطبق با قیمت فروش و بر اساس فاکتور‌های فروش در نظر گرفته شود؛ به طوری که  با احتساب مالیات بر ارزش افزوده یا معاف از مالیات بر ارزش افزوده در کنار قیمت به منظور جلوگیری از اخذ مضاعف مالیات درج شود.

خروج از نسخه موبایل