کد خبر: 2907995050
روزنامه

دستورالعمل «شهید خدمت» ابلاغ شد

در جلسه روزگذشته کمیته ملی تعیین مصادیق شهدای مدافع سلامت با حضور وزیر بهداشت، معاونان رئیس جمهور و روسای بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان اداری و استخدامی، دستورالعمل نهایی نحوه تشکیل و بررسی مدارک و مستندات شهید خدمت تصویب و توسط وزیر بهداشت به دانشگاه‎ها و دانشکده‎های علوم پزشکی سراسر کشور، ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا، سعید نمکی در این نشست گفت: هر روز داغ تازه‎ای از سربازان خط مقدم و ژنرال‎های مبارزه با کووید۱۹ را به دل داریم. روز یکشنبه دکتر زارع جوشقانی رییس بیمارستان لبافی‎نژاد از چشم پزشکان بسیار برجسته کشور را از دست دادیم که سوابق مدیریتی درخشانی در حوزه سلامت در کاشان، زنجان و تهران داشت.

وی افزود: چند روز قبل دکتر فقیهی که ایشان هم از چشم پزشکان برجسته بود را از دست دادیم که سالها رییس بیمارستان طرفه بود و این بیمارستان را متحول کرده و به عبارتی دوباره ساخته بود. همچنین افرادی مانند دکتر حسنی یکی از متخصصان حاذق آی سی یو، دکتر نادری یکی از بزرگان پیوند و بسیاری از پزشکان برجسته کشور و تعداد زیادی پزشک، پرستار و کادر درمانی و کارکنان سلامت را از دست داده و می‎دهیم و این ضایعات، قابل جبران نیست.

نمکی خاطرنشان کرد: متاسفانه شدت سرایت ویروس بیشتر شده و حتی ظن اینکه قدرت بیماری زایی آن با موتاسیون هایی افزایش یافته باشد وجود دارد، هم سنین پایین تر را گرفتار می کند و نوع گرفتاری آن، وخامت حال بیماران را بیشتر می کند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا