کد خبر: 260603173076
روزنامهعصر انقراض (طنز)

دغدغه به جای وزیر!

دکتر حمزه رضایی

طبق معمول روال ایراد و ایرادگیری حضرات دائم الایرادگیر، این بار نیز وزیر محترم از طعن و کنایه های این ایراد بگیران حرفه ای در امان نمانده است.

ولی سخنان وزیر فرهیخته بدون حکمت نیست عرض می کنم…

ما که مادرزادی از تعلیم و تربیت و سواد و علم و‌ دانش چیز زیادی حالی مان نیست و چنته مان از این نظر خالی خالی است…

سواد و عقل و فهم مان در همان حوزه ملّامکتبی است که از زمان های قدیم در ذهنمان باقی مانده است..!

ملّایی بود و مکتبی بود و فلکی بود و چوب تری …

به اندک بهانه ای هم این دو پای نحیف و لاغر ما بود که به هوا می رفت و گرفتار مصیبت چوب و فلک معلم از خدا بی خبر می شد!

ناقلان اخبار می گویند درست است که در حال حاضر اوضاع کشور فرق کرده است و دیگر ملّایی و مکتب خانه ای و چوب و فلکی در کار نیست. ولی شما که غریبه نیستید این مدرسه ها نیز اگر بدتر از آن دوره چوب و فلک نباشد، بهتر هم نیست زیرا نه کتاب درستی در کار است و نه معلّم فهمیده ای و نه هم کلاس درس مناسبی. می گویند بسیاری از پیرمردها افسوس آن دوران مکتب خانه را می خورند زیرا ملّای آن زمان با تکیه بر ضرب المثل( تا نباشد چوب تر فرمان نبرد گاو و خر) حداقل الفبایی به این کور کچل های بینوا می آموخت.

ولی چه عرض کنم که در حال حاضر اگر چه چوب و فلکی در کار نیست ولی فهم و آموزش و تعلیم و تربیت درستی هم در کار نیست!

بیچاره وزیر آموزش و پرورش که الکی نفرموده است ترویج نماز مهمترین دغدغه اش در وزارت خانه است.

ایشان متوجّه شده اند با این وضعیت اَسَف بار آموزشی و با این معلّمانی که هشت شان در گرو نُه شان است، و با این امکانات درب و داغون، دیر یا زود به جای کعبه سر از ترکستان در می آوریم، پس بهتر است که از این دستگاه عریض و طویل اموزش و پرورش با این همه دبدبه و کبکبه ای که دارد، حداقل یک استفاده ای بشود و انهم ترویج نماز است.

حالا که این نگون بختان تاریخ از تعلیم و تربیت و علم و دانش چیزی عایدشان نشده است، حداقل دین و ایمان و نماز شان حفظ شود و اخرتشان را از دست ندهند.

همین دیروز بود که خبر رد ۵ هزار نفر متقاضی شغل معلمی با این حقوق منتشر شده بود که در آن تاکید شده است بیشترشان شامل کد ۱۹ شده اند. همان که عامل تشخیص تربیت نامناسب متقاضیان شغل معلمی است.

بیچاره وزیر با این کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش حق دارد و دغدغه اش به جا است. زیرا همه این بی تربیت های متقاضی که حاضر شده اند در وزارت آموزش و پرورش با این وضعیت حقوق استخدام شوند و بچه هایی مردم را سر کار بگذارند؛ حاصل همین آموزش و پرورش فعلی هستند!

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا