کد خبر: 310503170581
اقتصاددولتسیاست

دفاع نهایی رئیس جمهور از کابینه پیشنهادی

رئیس جمهور گفت: وزرای پیشنهادی مجموعه‌ای از سلایق و جناح‌ها هستند؛ اما در اصل چشم انداز و سیاست‌های کلی و قانون برنامه با هم مشترک هستیم. وعده می‌دهیم و روی وعده خود خواهیم ایستاد. قول دادیم با شما تعامل کنیم، حتما با شما تعامل می‌کنیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: با گزینه‌هایی که برای وزارتخانه‌ها معرفی کرده‌ایم این پیمان را بسته‌ایم در چشم‌انداز برنامه هم قسم شده‌ایم که برنامه هفتم را اجرایی کنیم.

به گزارش ایلنا، مسعود پزشکیان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در دفاع از وزرای پیشنهادی خود برای دولت چهاردهم گفت: آنچه که امروز نیاز داریم وفاق، وحدت و انسجام داخلی است قطعا این وحدت و انسجام معنایش این نیست که از باور‌های خودمان بازگردیم به معنای این است که در چشم انداز، سیاست و برنامه به یک وفاق برسیم. با گزینه‌هایی که برای وزارتخانه‌ها معرفی کرده‌ایم این پیمان را بسته‌ایم در چشم‌انداز برنامه هم قسم شده‌ایم که برنامه را اجرایی کنیم.

رئیس جمهور خطاب به نمایندگان بیان کرد: قول می‌دهم و پیمان می‌بندم با شما مشورت کنیم. ما روی اصول ایستاده ایم به کمک ما کنید این اصول را رعایت کنیم.

وی تاکید کرد: رسول خدا در مدینه سه مشکل داشت؛ کفار، بت پرستان، قبایلی که همدیگر را می‌کشتند، اولین کاری که ایشان کرد به این قبایل گفت با هم برادر شوید و پیمان ببندید. وحدت و انسجام ما از نماز و روزه‌ای که می‌خوانیم بالاتر است.

پزشکیان گفت: اگر به ریسمان خداوند چنگ بزنیم به صراط مستقیم می‌رویم. همه باید به ریسمان خدا چنگ بزنیم. همه ما نقص داریم. اگر قرار باشد فقط من و شما نقد کنیم به جایی نمی‌رسیم. جامعه مشکل دارد؛ قرآن می‌فرماید فقر و بی‌عدالتی و دزدی است، به خانه خودتان بروید و مشکل‌تان را حل کنید.

وی افزود: من به عنوان فردی که در این ممکلت بزرگ شده‌ام باید خودم را نقد کنم چرا در دانشگاه، مدرسه و کشور مشکل ایجاد شد، من باید اول خودم را نقد کنم. در جبهه‌ها یادتان است نه کسی عنوان داشت، نه درجه داشت، نه این دعوا‌ها بود؛ رقابت برای جنگیدن و شهادت بود. باید با هم رقابت کنیم نه این که به هم طعنه بزنیم. برادران و خواهران راه وفاق و همدلی است.

رئیس دولت چهاردهم بیان کرد: من تنها تصمیم نخواهم گرفت، من از شما مشورت خواهم گرفت. من از شما بر اساس علم و حقیقت و انصاف مشورت خواهم گرفت.

وی با اشاره به وزرای پیشنهادی خود بیان کرد: درباره آقایان خطیب، سیمایی صراف و نصیرزاده بدون هماهنگی این افراد را به مجلس نیاوردیم. من می‌خواهم با وفاق و هماهنگی جلو برویم. سابقه خانم صادق، هاشمی و اتابک مشخص است. در ذهن من ایده‌آل‌های بود، ولی وقتی دیدم تفاهم نبود کوتاه آمدم و کوتاه خواهم آمد. برای وحدت کوتاه آمدم. ما حداکثر تفاهم و توافق را داشته ایم با همه آن‌هایی که باید توافق کنیم سازمان امنیت سازمان اطلاعات و سپاه و همه آن‌هایی که باید با هم توافق می‌کردیم توافق کردیم و این گزینه‌ها را عرضه کردیم.

پزشکیان گفت: خود ما مجلسی هستیم دو نفر از مجلس انتخاب کردیم. در مورد برادرانمان ظفرقندی؛ میدری، همتی و صالحی امیری من از هر چیزی که سر درنیاورم به پیر و پیغمبر از بهداشت و درمان سر در میاورم. این گونه نیست یکی بیاید جهت‌گیری‌اش در مقابل ولایت و سیاست باشد من با او کنار بیایم.

وی افزود: وقتی نگاه بسته است همین است در صورتی که با تمام وجودم به این انقلاب به این مملکت و به رهبری اعتقاد دارم، ولی حرف دارم من مجبور بودم به عنوان نماینده وظیفه داشتم کنار مردم باشم و اینجا هستم تا گره و مشکل مردم را حل کنم. از شما می‌خواهم دست به دست هم بدهیم که مشکل مردم را حل کنیم این حرف به خاطر این نیست که اکنون در این موقعیت حضور دارم اینگونه صحبت می‌کنم زندگی من همیشه همین بوده که هست، من همین نوشته‌هایی که به من می‌دهند را نمی‌توانم بخوانم آنچه که در دلم است را می‌خواهم به شما بگویم.

رئیس‌جمهور گفت: آقای میدری اقتصاد حوزه تعاون کار و رفاه اجتماعی را بلد است ما می‌خواهیم به محرومین برسیم ما می‌خواهیم مشکل آن‌ها را حل کنیم کمک‌مان کنید با همدیگر جلو برویم من به عنوان یک ایرانی نمی‌توانم بپذیرم آن طرف آب‌ها دیگران پیشرفت کنند باید دست به دست هم بدهیم و از دعوا‌های بیخود دست برداریم.

وی افزود: به خدا می‌خواهیم به این مردم خدمت کنیم و آن چشم اندازی که رهبر انقلاب تعیین کرده با قدرت به آن برسیم در نتیجه از شما عزیزان برادران و خواهران درخواست عاجزانه دارم که این وفاق و این وحدت را در تیم ما به هم نزنید

پزشکیان گفت: بنده نمی‌گویم این‌ها عیب ندارند مگر میشه کسی عیب نداشته باشد، ما رسیدیم به اینجا و شما هم با همه نقد‌ها و عیب‌ها که می‌بینید وحدت انسجام و وفاق ما را به هم نزنید و کمک کنید ما با هم باشیم ما به شما قول می‌دهیم در خدمت شما و مردم عزیزمان باشیم و هرچه از دست و توان ما برمی‌آید برای تغییر چشم انداز کشور انجام دهیم

وی گفت: همه عزیزانی که اینجا هستند کارشناس با تجربه و نخبه هستند و هیچ کدام تازه به اینجا نرسیده‌اند مشکل مادر زبان مشترک است و این زبان مشترک چشم انداز به قانون برنامه است. من همه این آقایان را در پایین با کارگروه‌ها و در بالا با همه دستگاه‌ها و مقاماتی که لازم بوده هماهنگی انجام شود هماهنگ کرده‌ام.

رئیس‌جمهور گفت: در جنگ تحمیلی تنها عراق نمی‌جنگید تمام دنیا با عراق بودند ما پول هم نداشتیم، اما یک باور داشتیم، آن‌هایی که آمده بودند می‌خواستند جان خود را برای کشور بگذارند. من می‌پذیرم که شما برادر و خواهر من هستید شما هم بپذیرید که من می‌خواهم برادر شما باشم و می‌خواهیم با تمام وجودمان به این مردم در جهت چشم انداز کشور خدمت کنیم. کمک کنید که این وحدتو انسجام و همدلی با رای به هم نخورد. ما هیچ غرور و تکبری را در خودمان احساس نمی‌کنیم و نوکری مردم را وظیفه خود می‌دانیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا