دیوان محاسبات بر عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه ورود می‌کند

  کد خبر: 11090058892

دادستان دیوان محاسبات کشور گفت: مساله دریاچه ارومیه از مسائل مورد توجه است و دیوان محاسبات به نحوه عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه ورود می‌کند.

به گزارش ایرنا، علی کامیار روز پنجشنبه در جلسه شورای اندیشه‌ورزی دیوان محاسبات آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه مساله دریاچه ارومیه باید مطالبه همه مردم باشد و نباید تنها به ستاد احیا بسنده کرد اظهار داشت: یک استان زمانی رشد و توسعه پیدا خواهد کرد که از همه ظرفیت‌های آن برای رشد و توسعه بهره برد.

وی اضافه کرد: دیوان محاسبات کشور علاوه بر بودجه کل کشور به مسائل استانی هم توجه کرده و برای رسیدگی به آن ورود پیدا خواهد کرد.

دادستان دیوان محاسبات کشور با تاکید بر بهره مندی از مطالعات اساتید در حوزه‌های مختلف بین کرد: باید از نظرات همه صاحب نظران و کارشناسان مختلف برای توسعه جوامع بهره‌مند شد که این امر نیز نیازمند پیگیری و مطالبه است.

کامیار ، با اشاره به لزوم اتحاد بین مسوولان و مدیران شهری و استانی، بیان کرد: باید با همدلی و هم اندیشی کارهای استانی را پیش برد و به این مساله نیز توجه کرد که پیشرفت کشور وابسته به پیشرفت استان‌هاست.

۵۵ هزار و ۷۷۴ تعداد چاه غیرمجاز در آذربایجان غربی وجود دارد

مدیرکل دیوان محاسبات آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی در حوزه دریاچه ارومیه هزینه شده است.

محمدمهدی جعفری افزود: ستاد احیا دریاچه ارومیه با وجود هزینه کرد اعتبارات در این حوزه، عملکرد مناسبی را در این بخش نداشته و امید است با نظارت دولت و مسوولان این روند بهبود یابد.

وی با اشاره به تعداد چاه‌های غیرمجاز در آذربایجان‌غربی گفت: ۵۵ هزار و ۷۷۴ تعداد چاه غیرمجاز در این استان وجود دارد که تنها هشت درصد از این تعداد مسدود شده است.

به گزارش ایرنا، در ادامه این جلسه حاضران به بیان نظرات و پیشنهادات خود در حوزه احیا دریاچه ارومیه پرداختند.
دریاچه ارومیه در قالب طرح‌های ستاد احیا قرار است در مدت ۱۰ سال (از ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۴ ) به تراز اکولوژیک خود برسد که حدود یک‌ونیم تا ۲ سال از برنامه عقب است؛ این دریاچه از اواسط دهه ۱۳۸۰ شروع به خشک شدن کرد و بنا بر آمار بین‌المللی تا سال ۲۰۱۵ میلادی حدود ۸۰ درصد از مساحت آن خشک شد.

خروج از نسخه موبایل