کد خبر: 1108995888
توسعه و اقتصاد ملیروزنامه

رئیس اتحادیه دکه‌ داران تهران: افزایش ۴ برابری اجاره‌بها بی‌عدالتی است

رئیس اتحادیه دکه داران تهران با ناعادلانه خواندن افزایش ۴ برابری اجاره بهای دکه‌ داران از سوی شرکت ساماندهی تاکید کرد مصوبه‌ای که بدون حضور یک طرف از دو طرف موضوع به تصویب برسد غیرمنصفانه و ناعادلانه است.

به گزارش اتاق اصناف تهران ، نادر فداکار، رئیس اتحادیه دکه داران تهران گفت: متاسفانه شرکت ساماندهی به ناگهان و یکطرفه در لایحه بودجه بندی خود مبادرت به افزایش ۴ برابری اجاره بهای دکه داران کرده است .

او در ادامه افزود: لایحه را به شورای شهر ارسال داشته و شورا نیز بدون آنکه کوچکترین اهمیتی به حق و حقوق این اتحادیه بدهد مجدداً لایحه مذکور را بدون تفحص و نظرخواهی از متخصصان این صنف ، تایید و ابلاغ کرده است .

فداکاربیان کرد: این مصوبه از سال ۹۸ تاکنون مشکلات بسیاری را برای اعضای این صنف ایجاد کرده است؛ لذا برای ممانعت از این بی‌عدالتی با نامه نگاری‌های متعدد به تمامی ارگان‌های ذیربط و تمامی سازمان ها از جمله وزارت کشور، شورای شهر، اتاق اصناف تهران، استانداری، بسیج اصناف کشور و… اعتراض صنف را به گوش مسئولان رسانده‌ایم. خوشبختانه فرمانداری با شنیدن دلایل و مستندات این صنف، غیر عادلانه بودن این مصوبه را قبول کرد از این رو موضوع را به وزارت کشور انتقال دادیم و وزارتخانه نیز در این چند ماهه بر این موضوع تمرکز کرده تا رای نهایی را صادر کند.

فداکار با اشاره به اعمال فشارها و پلمب های شرکت ساماندهی از طریق شهرداری نسبت به اعضای این صنف بیان کرد: با شرایط فعلی که کرونا برای همه صنوف خصوصاً صنف ضعیف دکه ‌داران ایجاد کرده، کسب و کار کاملاً تعطیل و دکه های گل فروشی کاملاً نابود شده اند؛ اما شهرداری دست از سر این صنف بر نمی دارد و هر روز واحدهای زیادی را تهدید به پلمب و یا اجرایی کردن پلمب می‌کند.

او با تاکید بر وضعیت خاص پیش آمده از شیوع کرونا گفت: به جای اینکه در این اوضاع دست یکدیگر را بگیریم و به داد هم برسیم ، تیشه به ریشه هم می‌زنیم،. از یک دکه‌داری که درآمدش کفاف زندگی معمولی را نمی دهد چه انتظاری می‌رود که به یکباره کرایه ۴ برابری را بدهد. انصاف نیست، لذا تا جایی که در توان داشته باشم از صنف دفاع می‌کنم و منتظر رای و حکم وزارت کشور می‌مانم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا