رئیس‌جمهوری اوکراین: خواهان خونریزی نیستیم

  کد خبر: 30110070244

رئیس‌جمهوری اوکراین اظهار کرد، خواهان خونریزی نیستیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین اظهار کرد: خواهان خونریزی نیستیم و بحران کنونی بزرگترین بحران از زمان جنگ جهانی دوم است.

حضور زلنسکی در کنفرانس امنیتی مونیخ منجر به واکنش‌های مخالفان و موافقان شده است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا گفته بود ترک کردن کشور از سوی زلنسکی برای حضور در کنفرانس امنیتی مونیخ در سایه تنش با روسیه عاقلانه نیست.

رئیس‌جمهوری اوکراین در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: روسیه درباره ادعاهایش مبنی بر عدم مداخله نظامی در کشور ما دروغ می‌گوید و اوکراین تمایل به صلح دارد.

وی افزود: ما از کشور خود با حمایت هم‌پیمانان‌مان یا بدون آنها دفاع خواهیم کرد. ما خواهان خونریزی نیستیم.

زلنسکی بحران کنونی با روسیه را بزرگترین بحران از زمان جنگ جهانی دوم خواند.

وی روسیه را متهم کرد که می‌خواهد الحاق اراضی دیگری که متعلق به آن نیست را به خود ضمیمه کند. او افزود: ارتش روسیه اوکراین را تهدید می‌کند در عین حال موشک‌ها و خمپاره‌هایش امنیت اروپا را.

زلنسکی افزود: ۱۵۰ هزار سرباز روس تهدیدی بزرگ علیه ما هستند. هیچ کشوری در اروپا نمی‌تواند بگوید این تهدیدات از آن دور است.

وی ادامه داد: اوکراین خواهان راه‌حل‌های دیپلماتیک برای بحران کنونی است و شبه جزیره کریمه و دونباس با ابزارهای مسالمت آمیز به ما بازخواهند گشت.

زلنسکی گفت، جهان نیاز به صلح و تمامیت ارضی و مرزها دارد. اوکراین به توافقات مینسک احترام می‌گذارد و به خویشتنداری و عدم پاسخ به تحریکات روسیه ادامه می‌دهد.

او افزود: ما نیاز به جدول زمانی برای الحاق به ائتلاف آتلانتیک شمالی هستیم.

خروج از نسخه موبایل