کد خبر: 2807994817
خدمات و توزیعروزنامه

راه‌اندازی اتوبوس ویژه نابینایان و ناشنوایان در یزد

هم‌زمان با گرامیداشت روز جهانی نابینایان، اتوبوس مناسب‌سازی شده ویژه نابینایان و ناشنوایان در شهر یزد، راه‌اندازی شد.

به گزارش ایرنا، مدیر کل بهزیستی استان یزد در این باره گفت: این اتوبوس مجهز به رمپ ویژه افراد دارای معلولیت جسمی حرکتی و نرم‌افزار اعلام هوشمند نام ایستگاه‌ها داخل اتوبوس‌ به صورت شنیداری و نوشتاری برای دو گروه نابینایان و ناشنوایان است.

علی‌محمد عطابخش افزود: این اقدام از سوی شورای شهر و شهرداری یزد  صورت گرفته و قرار است تا پایان سال، ۲۷ اتوبوس مناسب‌سازی شده ویژه افراد دارای معلولیت جسمی-حرکتی، بینایی و شنوایی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر یزد اضافه شود.

او مناسب‌سازی ۱۶ دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل معلولان در یزد در جشنواره گردشگری معلولان را یادآوری کرد و گفت: پس از اتمام جشنواره، اتوبوس‌های مناسب‌سازی‌شده به عنوان اتوبوس‌های معلولان در یزد مورد استفاده قرار گرفتند و تا پایان سال این اتوبوس به نرم‌افزار اعلام هوشمند ویژه نابینایان و ناشنوایان مجهّز می شوند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با بیان اینکه یزد به عنوان شهر پایلوت مناسب‌سازی‌‌شده در کشور انتخاب شده است، اظهار امیدواری کرد: با مناسب‌سازی و تسهیل دسترسی افراد دارای معلولیت در سطح شهر و اماکن عمومی استان یزد بتواند شهر دوستدار معلول باقی بماند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا