راه اندازی وبسایت توزیع هیزم در یک کشور اروپایی

  کد خبر: 280601101937

ترجمه: سلیم حیدری

آتش زنه در مولداوی کمیاب شده است زیرا مردم به دنبال راه های ارزان تری برای گرم کردن خانه های خود هستند.

مقامات این هفته اعلام کردند که دولت مولداوی یک وب سایت ویژه را راه اندازی کرده است که به شهروندان کمک می کند برای گرم کردن خانه های خود هیزم پیدا کنند.

سرویس مطبوعاتی کابینه وزیران مولداوی در بیانیه ای گفت: «این سایت اطلاعاتی در مورد نزدیکترین جنگلداری ارائه می دهد، بنابراین روند تأمین هیزم برای گرم کردن جمعیت را تسهیل می کند».

هیزم اخیراً کمیاب شده است زیرا تعداد بیشتری از مردم از پرداخت قبوض گاز پرهیز می کنند. رسانه های محلی گزارش می دهند که به دلیل کمبود، محدودیت ۵ متر مکعب هیزم برای هر خانوار در نظر گرفته شده است که به قیمت کمتر از بازار به فروش می رسد.

پیش از این، دولت این کشور همچنین خط تلفنی راه اندازی کرده بود که مردم می توانند اطلاعات مربوط به انبارهای هیزم را دریافت کنند و موارد فساد و قطع غیرقانونی درختان را به مقامات اطلاع دهند.

مولداوی که یکی از فقیرترین کشورهای اروپاست، با تورم سالانه بالای ۳۰ درصد دست و پنجه نرم می کند که عمدتاً ناشی از هزینه های انرژی است.

مقامات از خانوارها خواسته اند تا مصرف گاز را تا حد امکان کاهش دهند، زیرا قیمت ها از ابتدای سال تقریباً پنج برابر شده است.

این کشور همچنین با مهلتی در اول اکتبر (اواسط مهر) برای مذاکره درباره بازپرداخت بدهی با گازپروم روسیه مواجه است.

اگر این مذاکرات شکست بخورد، ممکن است این کشور با قطع کامل عرضه گاز مواجه شود.

منبع: راشاتودی

خروج از نسخه موبایل