کد خبر: 240403166386
اخبار شرکت هاتولید و بازرگانیصنعت و معدن

رشد ۶.۶ درصدی تولید در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از رشد ۶.۶ درصدی تولید در بزرگ‌ترین منطقه ویژه اقتصادی کشور در سه‌ماهه‌ی نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، «محمدرضا پیرحسینلو» ارتقا تولید و ایجاد اشتغال جدید به‌تبع افزایش تولید را رویکرد اصلی صنایع کشور عنوان کرد و افزود: توسعه صنایع معدنی و فلزی و تقویت زیرساخت‌ها به رشد اقتصادی و اشتغال‌زایی کمک می‌کند و می‌تواند یاری‌رسان تحقق اهداف بلندمدت و کلان کشور باشد.

وی اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس به سهم خود به‌عنوان یکی از قطب‌های اصلی تولید کشور، نقشی کلیدی در تحقق اهداف بلندمدت اقتصادی ایفا کرده و می‌کند و تلاش دارد تا به‌عنوان بزرگ‌ترین منطقه‌ی ویژه اقتصادی کشور با جذب سرمایه‌گذار و بهبود زیرساخت‌ها قطعه‌ای مؤثر از پازل توسعه‌ی صنعت و معدن ایران اسلامی باشد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در ادامه به افزایش تولید در سه‌ماهه‌ی نخست اشاره کرد و گفت: در این مدت دو میلیون و ۸۴۵ هزار و ۳۲۸ تن انواع مواد صنعتی و معدنی در این منطقه عظیم اقتصادی تولید شده است که رشدی ۶.۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: آهن اسفنجی، بیلت، اسلب، بریکت، گندله، شمش آلومینیوم، شمش روی، مواد نسوز و قیر از جمله مهم‌ترین مواد تولیدی در سه‌ماهه‌ی نخست امسال بوده است.

پیرحسینلو در پایان بیشترین تغییرات مثبت در تناژ مواد تولیدی را متعلق به شمش روی، بریکت، قیر و مواد نسوز عنوان کرد و افزود: با استفاده از منابع داخلی و فراوری آنها در داخل کشور، می‌توانیم نیازهای مختلف داخلی را تأمین و از واردات بی‌رویه جلوگیری کنیم و این موضوع نه‌تنها به حفظ منابع ارزی کشور کمک می‌کند، بلکه با ایجاد زنجیره‌های تولید داخلی و ارتقا صادرات، فرصت‌های شغلی متعددی را نیز فراهم می‌آورد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا