کد خبر: 110403164761
اخبار شرکت هااقتصادتولید و بازرگانیصنعت و معدن

رشد ۱۴۴ درصدی فروش محصولات شیران در خرداد ماه ۱۴۰۳ نسبت به خرداد ماه سال گذشته

درآمد حاصل از فروش محصولات شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران (شیران) طی ۶ ماهه سپری شده از سال مالی ۱۴۰۳ بالغ بر مبلغ ۵۹,۱۵۵ میلیارد ریال می باشد که نسبت به مدت مشابه سال مالی گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است. مبلغ فروش انواع محصولات شیران نیز در خرداد ماه ۱۴۰۳ با بیش از ۷,۵۳۹ میلیارد ریال افزایش نسبت به خرداد ماه سال گذشته به مبلغ ۱۲,۷۷۴ میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش روابط‌ عمومی هلدینگ سرمایه‌‌گذاری صنایع شیمیایی ایران؛ با توجه به سیاست شرکت در تامین بخشی از نفت مصرفی از طریق بورس انرژی و شروع به تولید برش های رافینیت، سبک و سنگین از این محل، مبلغ فروش این محصولات جدید در خرداد ماه به بیش از ۵,۹۰۳ میلیارد ریال بالغ گردیده که معادل ۴۶% از کل مبلغ فروش خرداد ماه بوده است.

بر اساس همین گزارش حجم فروش برش های مذکور در خرداد ماه در حدود ۱۸ هزار تن بوده که سهم ۶۰ درصدی از کل حجم فروش این ماه را به خود اختصاص داده است.

پیش بینی می شود در سال مالی جاری شاهد رشد درآمدهای عملیاتی شیران از محل فروش برش های مذکور باشیم.

گفتنی است هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آلکیل‌ بنزن خطی، آلکیلات سنگین و نرمال پارافین در منطقه خاورمیانه است که با در اختیار داشتن بیش از ۸۰ درصدی سهم بازار داخلی آلکیل‌ بنزن خطی، در زمره صادرکنندگان نمونه کشور نیز قرار دارد. این شرکت تاکنون محصولات فناورانه مورد نیاز خود را با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و نوآور داخلی بومی سازی و نیاز خود به شرکت‌های خارجی را قطع کرده است

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا