کد خبر: 020403163639
اخبار شرکت هاتولید و بازرگانیصنعت و معدنیادداشت مدیر روابط عمومی؛

رفتار مسئولانه در قبال جامعه، شاخصه توسعه پایدار فولاد مبارکه

وجود عقلانیت راهبردی در فعالیت‌ها و اقدامات توسعه‌محور شرکت‌های متعالی، مسئولیت‌پذیری و رفتار عالمانه، متعهدانه و دلسوزانه در قبال جامعه و محیط پیرامون را به دنبال دارد و این رسالتی است که از آن با عنوان مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها نام برده می‌شود؛ موضوعی که شرکت فولاد مبارکه پایبندی به آن را ضامن رشد و پایداری خود و راهی روشن برای آینده بهتر منطقه و ایران اسلامی می‌داند.

در گذشته، ارتقای بهره‌وری و دست‌یابی به حداکثر سود اولویت اصلی هرگونه فعالیت اقتصادی به حساب می‌آمد، اما امروزه و در دنیای کنونی، مسئولیت شرکت‌ها در قبال محیط پیرامون، یکی از مهم‌ترین بسترهای خلق ارزش و ثروت و ایجاد ثبات است. مسئولیت اجتماعی، رسالت و تکلیفی بر عهده شرکت‌هاست تا با انجام اقداماتی اخلاقی، اقتصادی، بشردوستانه و زیست‌محیطی، در مسیر توسعه پایدار، رفاه اجتماعی و رشد اقتصادی گام بردارند و با تأثیرگذاری مثبت بر محیط پیرامون، ضمن ارتقای توان، قدرت، ثروت و ثبات فعالیت خود، به مسئولیتشان در برابر محیط پیرامونی متعهد باشند.

شرکت فولاد مبارکه همواره برای ترسیم آینده‌ای روشن و جایگاهی شایسته و پایدار برای ایران اسلامی و مردمان این سرزمین، در گام نخست رونق در تولید و توسعه کمّی و کیفی و اجرای طرح‌های توسعه را اهتمام خود قرار داده و در مقام یکی از مهم‌ترین کنشگران اقتصادی و اجتماعی کشور، نه‌تنها خود را در مقابل سهام‌داران، بلکه در برابر جامعه و محیط‌زیست مسئول می‌داند و تلاش دارد با ریل‌گذاری فرایند توسعه، زیرساخت‌های لازم را برای زندگی بدون دغدغه مردم منطقه فراهم کند.

در قرآن کریم منافع بسیاری برای آهن و فولاد برای مردم ذکر شده است. فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین فعالان این عرصه از صنعت، تنها به دنبال تولید و خلق ثروت و دانش و فناوری و اشتغال‌زایی و کارآفرینی نیست، بلکه منفعت‌رسانی به مردم در همه حوزه‌ها و تأمین منافع ملت در همه ابعاد، راهبرد این شرکت برای ایجاد ثبات در جامعه و توسعه پایدار است. فولاد مبارکه این رویکرد را در سال‌های اخیر بیش از گذشته دنبال کرده و آثار آن در حوزه‌های مختلف قابل‌مشاهده است.

سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی ، ورزشی، زیست محیطی و… در کنار توسعه همه‌جانبه فعالیت‌های اقتصادی، تولیدی و صنعتی، دستاوردهای روشنی از خدمت‌گزاری مستقیم این گروه صنعتی به مردم را در پی داشته است، ایجاد و راه‌اندازی نیروگاه‌های برق گازی و خورشیدی برای تأمین نیازهای کشور به انرژی، تولید و غرس میلیون‌ها نهال در منطقه، سرمایه‌گذاری در طرح‌های انتقال آب، به‌ویژه در طرح انتقال آب دریای عمان به فلات مرکزی ایران، حمایت از ورزش‌های قهرمانی و همگانی که طی روزهای اخیر با قهرمانی تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان در جام حذفی به بار نشست و همچنین ارائه و توزیع بسته‌های حمایتی در مناطق محروم تنها بخشی از فعالیت‌های انجام‌شده در این حوزه است.

بدیهی است که دغدغه فولاد مبارکه در اجرای طرح‌های منطقه‌ای در حوزه مسئولیت اجتماعی، تنها اجرای طرح‌ها به‌منظور رفع نیازهای مقطعی مردم منطقه نیست و انجام اقدامات اصولی و پایدار در زمینه مهارت‌آموزی، توانمندسازی، آموزش و ارتقای سطح دانش و بینش، شبکه‌سازی و رشد فردی در اولویت برنامه‌های مسئولیت اجتماعی شرکت قرار دارد.

در این خصوص در ماه‌های گذشته اقداماتی هدفمند و برنامه‌محور با عنوان «هم‌راستا» در مناطق پیرامون شرکت فولاد مبارکه انجام‌ شده است. در هفته گذشته چهارمین رویداد هم‌افزایی «هم‌راستا» و آیین رونمایی از سندهای پیشرفت روستایی شهرستان‌های مبارکه و لنجان به اجرا درآمد که طی آن به همت مجموعه رستا، ۲۳ کانون پیشرفت و آبادانی در ۱۶ روستای شهرستان مبارکه و ۷ روستای منطقه لنجان مورد بررسی قرار گرفته و ضمن شناسایی ظرفیت‌ها، فرصت‌ها، چالش‌ها و اولویت‌های منطقه، برنامه توسعه و سند چشم‌انداز ۱۰ سال آینده منطقه نیز تدوین شده است.

بدون تردید شرکت فولاد مبارکه به نحو شایسته و کامل به مسئولیت اجتماعی شرکتی خود جامه عمل پوشانده و این مسیر را با جدیت ادامه می‌دهد، اما نباید نقش و مسئولیت اجتماعی فردفرد مردم، در توسعه و رونق و شکوفایی کشور را در این میان نادیده انگاشت.

شکی نیست که بهترین بستر برای انجام رفتار مسئولانه اجتماعی از سوی مردم، شرکت در انتخابات است و امیدواریم با مشارکت مردم و انتخاب شایسته رئیس محترم جمهوری ایران اسلامی طی روزهای آینده، شاهد تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی و تسریع در توسعه پایدار و رفع موانع و مشکلات کشور باشیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا