کد خبر: 230303162712
اخبار شرکت هابانک و بیمه

۲۰ روز طلایی برای خرید بیمه شخص ثالث

در راستای اجرای ماده ۲۴ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث، موافقت وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس مجمع عمومی صندوق تامین خسارت های بدنی، به منظور تشویق دارندگان وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه به خرید بیمه نامه معتبر شخص ثالث، ترویج فرهنگ بیمه، حمایت از اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه و همچنین به مناسبت آغاز دهه امامت و ولایت، ۱۰۰ درصد جریمه برای کلیه وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه نامه معتبر شخص ثالث به مدت ۲۰ روز از ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ تا ۱۶ تیر ماه ۱۴۰۳ مورد بخشودگی قرار گرفته است.

به گزارش عصر اقتصاد به نقل از روابط عمومی بیمه میهن، بر اساس این گزارش، این بخشودگی در مورد کلیه وسایل نقلیه مشمول، صرفا در صورت خرید بیمه نامه شخص ثالث و حوادث راننده با مدت اعتبار یک ساله در این بازه زمانی، اعمال خواهد شد.

مهدی قمصریان مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی در این زمینه گفته است:«نکته مهم این که هم‌اکنون در ماه حرام هستیم و دیه در ماه حرام امسال یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است و حتما به نفع دارنده وسیله نقلیه است که بیمه‌نامه شخص ثالث داشته باشد تا اگر خدایی نکرده دچار حادثه شد خسارت‌ها را بیمه پوشش دهد.

بنابر آمار اعلامی حدود ۱۰ میلیون موتور سیکلت و ۲ میلیون سواری فاقد بیمه شخص ثالت داریم که امیدواریم این جریمه نقدی بتواند در کاهش تعداد وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث موثر باشد.»

گفتنی است نداشتن بیمه شخص ثالث یکی از جرایم راهنمایی و رانندگی است و علاوه بر اعمال جریمه ۱۵۰ هزار تومانی، یکی از مواردی است که منجر به توقیف خودرو توسط پلیس میشود.

بیمه میهن ضمن آرزوی عدم وقوع حوادث رانندگی برای هموطنان، برای دریافت انواع بیمه خودرویی از جمله بیمه شخص ثالث پذیرای شماست

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا