رونق بازار رمزارز با کاهش نرخ تورم آمریکا

  کد خبر: 20050195655

با انتشار داده‌های CPI  و تورم ماه جولای در آمریکا، بیت‌کوین و اتریوم بلافاصله شروع به جهش کردند. بازار رمزارز در انتظار روند بیت‌کوین است.

به گزارش تجارت‌نیوز: همزمان با انشار داده‌های تورم در آمریکا، اکثر معامله‌گران انتظار رشد تورم در ماه جولای نسبت به ماه جون را نداشتند.

پس از انتشار این داده‌ها نیز بیت‌کوین در یک کندل جهشی از ۲هزار و ۸۰۰دلار به سمت ۲۳هزار و ۲۰۰دلار رسید. بازار رمزارز نیز پیرو این حرکت بیت‌کوین شروع به صعود کرد.

روند ۴ ساعته بیت‌کوین، Tradingview 

شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا

شاخص قیمت مصرف کننده منتشر شده در روز چهارشنبه نشان داد که تورم ایالات متحده در ماه جولای به ۸٫۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رسیده است یا کمتر از نرخ ۹٫۱ درصدی ثبت شده در ژوئن. عدد ژوئن بالاترین افزایش ماهانه در چهار دهه بود.

نگرانی ها در مورد تورم فدرال رزرو را بر آن داشته است تا نرخ های بهره را در سال جاری افزایش دهد و انتظار می رود در نشست مجدد فدرال رزرو در ماه سپتامبر افزایش بیشتری داشته باشد.

با این حال، سرمایه گذاران می بینند که هر شاخصی که نشان می دهد تورم در حال کاهش است، ممکن است فشار برای افزایش بیشتر نرخ را کاهش دهد.

روند ۴ ساعته شاخص ترس و طمع، Lookintobitcin

پس از جهش بازار رمزارز و بیت‌کوین، شاخص ترس و طمع بازار نیز بهبود یافت. این شاخص که به دنبال تفسیر موضع معامله‌گران بازار است. در این لحظه شرایط مناسبی را در بازار رمزارز پیش‌بینی می‌کند.

مادامی که بیت‌کوین به روند صعودی خود ادامه دهد و بالای سطح ۲۴هزار و ۲۰۰دلار خود را تثبیت می‌کند، این شاخص نیز می‌تواند به سطح بالای ۴۵ واحد برسد.

روند بازار رمزارز

قیمت بیت کوین پایه قوی بالای سطح ۲۲هزار و ۶۵۰دلار تشکیل داد و دیروز تحت تاثیر اخبار تورم ایالات متحده افزایش یافت. به طور مشابه، بیشتر آلت‌کوین های اصلی به نقاط مثبت بالاتری نگاه می کنند.

اتریوم بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته و از مقاومت ۱۸۸۰ دلاری فراتر رفت. XRP ممکن است مقاومت ۰٫۴۰ دلار را آزمایش کند در حالی که کاردانو به مقاومت ۰٫۵۵ USD نزدیک می شود.

بیت‌کوین در جهت صعودی با مقاومت نزدیک به ۲۴۵۰۰ دلار مواجه است. مقاومت اصلی بعدی نزدیک به سطح ۲۵۰۰۰ دلار است که بالاتر از آن قیمت ممکن است حتی ۲۶۰۰۰ دلار را آزمایش کند.

از طرف دیگر، پشتیبانی فوری ۲۴۰۰۰ دلار است. حمایت اصلی بعدی نزدیک به منطقه ۲۳۵۰۰ دلاری است که در زیر آن قیمت می تواند در کوتاه مدت کاهشی را آغاز کند.

قیمت اتریوم  نیز از جنبه نزولی، حمایت اولیه نزدیک به سطح ۱۸۵۰ دلار را دارد و حمایت اصلی بعدی آن نزدیک به منطقه ۱۸۰۰ دلار است که در زیر آن قیمت می تواند به سمت سطح ۱۷۵۰ دلار کاهش یابد.

مقاومت فوری قیمت نیز نزدیک به سطح ۱۹۲۰ دلار است. مقاومت کلیدی بعدی نزدیک به سطح ۲۰۰۰ دلار است، جایی که گاوها ممکن است قدرت را از دست بدهند.

به طور کلی، قیمت بیت کوین در حال افزایش سرعت بالاتر از مقاومت ۲۴۰۰۰ دلار است. اگر بیت کوین بالای ۲۴۰۰۰ دلار ثابت بماند، ممکن است به سمت منطقه مقاومت ۲۵۰۰۰ دلار افزایش یابد.

خروج از نسخه موبایل