رونق کسب و کارهای نزدیک کاخ باکینگهام پس از مرگ الیزابت دوم

  کد خبر: 220601101156

ترجمه: سلیم حیدری

فروشگاه‌ها و هتل‌های نزدیک به محل رسمی سلطنت بریتانیا در لندن برای کسب درآمد از خانواده سلطنتی استفاده می‌کنند. اما این بار فرق می کند.

حال و هوای جاده کاخ باکینگهام در روزی که چارلز سوم به عنوان پادشاه اعلام شد، آنقدرها هم غم انگیز نبود.

در میخانه بگ او نیلز، مراسم کاخ سنت جیمز از تلویزیون پخش می‌شد، اما صدای این مراسم به دلیل پچ پچ مردم و به هم زدن لیوان‌ها خاموش شد.

پاتریشیا حاجالی، مدیر Cool Britannia که یک مغازه سوغاتی فروشی در پایین خیابان است گفت که فکر می‌کند با نزدیک شدن مراسم تشییع الیزابت دوم که قرار است در ۱۹ سپتامبر برگزار شود، غم و اندوه به وجود می‌آید.

او گفت: «فکر می‌کنم مردم در فرآیند هضم این واقعه هستند، مانند هر فرآیند عزاداری» او گفت: «ما برای احترام در طبقه بالا موسیقی پخش نمی‌کنیم.»

این متولد کاستاریکا و مقیم دیرینه بریتانیا گفت: “شلوغ‌تر شده است. متاسفانه اینطور است.”

رونق خرده فروشی

به گفته مرکز تحقیقات خرده فروشی مستقر در بریتانیا، عروسی های سلطنتی، جشن ها و تولدها اغلب با رونق همراه است. اما این محققان اذعان کردند که پیش بینی هزینه های مرتبط با این مراسم خاکسپاری که قرار است انجام شود، امر مناسبی نیست.

پیش از این، پیش از جشن پلاتینیوم در اوایل سال ۲۰۲۲، این مرکز افزایش خرده فروشی را بیش از ۴۰۰ میلیون پوند (۴۶۳ میلیون دلار، ۴۶۲ میلیون یورو) بین آوریل (فروردین) تا ژوئن (خرداد) تخمین زد.

مدیر Cool Britannia از این رسم استقبال کرد اما از دلیل ایجاد این رونق ناراحت شد. حاجالی گفت: “از نقطه نظر گردش مالی، این یک افزایش است، اما اندوه و ضرر بزرگی نیز دارد.”

او توضیح داد که بیشترین فروش در این مغازه لیوان، آهن ربا، جاکلیدی و تی شرت هستند. او گفت: «هر چیزی که تصویری از [ملکه] داشته باشد.

حاجالی گفت که امیدوار است چیزهایی که Cool Britannia فروخته است باعث آسایش خریداران شود.

این مرد ۵۰ ساله گفت: “ما به مردم اجازه می‌دهیم کمی از این خاطره را داشته باشند. این فقط مردم بریتانیا نیستند، بلکه مردم سراسر جهان هستند.”

گل به عنوان ادای احترام

کسب و کار همچنین در فروشگاه پرچمدار «پالبروک و گولد»، گلفروشی مجلل با ارتباطات سلطنتی دیرینه، در جاده کاخ باکینگهام رونق گرفته است.

اریک کارلسن، مدیر این مجموعه گفت، مردم در حال خرید گل رز و نیلوفرهای زیادی هستند تا بیرون از کاخ قرار بگیرند. بسیاری نیز گل های باغچه ای را به عنوان ادای احترام انتخاب می کنند. این مرد ۶۳ ساله به دویچه وله گفت: «عمدتاً به دلیل ارادت ملکه به حومه‌ انگلیس و عشق او به گل‌ها و باغ‌ها».

یکی از مشتریان گل فروشی مردی ۵۴ ساله بود که با دختر نوجوانش به لندن آمده بود. اگرچه این دو نفر از قیمت های Pulbrook & Gould چندان تحت تاثیر قرار نگرفتند. گل های شاخه بریده هر کدام به قیمت ۱۰ پوند (۱۱.۵۵ یورو) فروخته می شدند و یکی از مشتری ها به شوخی گفت که ممکن است نوعی “سودجویی” در کار باشد.

مدیر فروشگاه کارلسن گفت که انتظار دارد از خانواده سلطنتی قبل از مراسم تشییع کمیسیون دریافت کند. او توضیح داد که پالبروک و گولد چندین مراسم عروسی و ایالتی را در طول این سال ها انجام داده است.

رزرو هتل‌ها در حال افزایش است

پایین‌تر از جاده، دربان هتل مجلل The Rubens، جمعیت را تماشا می کرد. آنها در روز جمعه، یک روز پس از مرگ الیزابت، افزایش رزرو را مشاهده کرده بودند. جوآن گونکالوس، ۶۳ ساله و اصالتاً اهل پرتغال به دویچه وله گفت: “همه به لندن می آیند.”

انتظار می‌رود که هتل‌ها برای مراسم خاکسپاری ملکه کاملا پر باشند.

حاجالی گفت که اقلام با طرح پادشاه چارلز سوم سفارش داده شده است و باید تا چهارشنبه به ویترین مغازه برسد. با این حال او انتظار نداشت که این اقلام به اندازه اقلام با طرح الیزابت دوم بفروشد. او خاطرنشان کرد که تا کنون درخواست‌های زیادی برای اقلامی که تصویر پادشاه جدید در آن وجود دارد، وجود نداشته است.

حاجالی گفت که به سلطنت چارلز امیدوار است. اما آیا او هرگز به اندازه مادرش لیوان می‌فروشد؟

مدیر فروشگاه گفت: «فکر نمی‌کنم. او این فرصت را داشت که برای سال‌ها ملکه ما باشد.»

منبع: دویچه وله

خروج از نسخه موبایل