رونمایی بیمه سرمد از طرح حذف نسخه‌های فیزیکی درمانی

  کد خبر: 19020025555

به گفته رئیس هیات مدیره بیمه سرمد با استفاده از هوش مصنوعی، پلتفرمی طراحی کرده است که دیگر نیازی به ارسال نسخه‌های پزشکی و مراجعه بیمه‌گزار برای دریافت خسارت نخواهد بود.

به گزارش روابط‌عمومی بیمه سرمد، مجتبی کاتب درباره کارهای نوآورانه بیمه سرمد در صنعت بیمه کشور گفت: کشور ما در حوزه تکنولوژی‌های بیمه‌ای سال‌ها از دنیا عقب است و در این حوزه، با مشکلاتی مانند نبودن شفافیت، عدم رعایت عدالت در تعریف حق بیمه و پایین بودن سرعت عمل مواجه هستیم.

تکنولوژی‌های بیمه‌ای می‌تواند به خصوص در مورد آخر به صنعت بیمه کمک کند.

امروز که خدمات نوین و آنلاین به سرعت شکل گرفته و مردم برای خرید به سوپرمارکت هم نمی‌روند، صنعت بیمه هم ناچار است که به این سمت پیش برود.

او گفت: بیمه سرمد، در این حوزه پیش‌رو بوده است و اولین وب‌اپلیکیشن خدمات بیمه‌ای را که در تمامی پلتفرم‌های تلفن‌همراه در دسترس است، با حضور رئیس‌کل بیمه مرکزی رونمایی کرده است که خدماتی مانند صدور بیمه‌نامه، نزدیک‌ترین مراکز درمانی، امور بیمه‌ای و خسارت‌ها را ارائه می‌کند.

رئیس هیات مدیره بیمه سرمد درباره اقدام بزرگ دیگر این شرکت در حوزه تکنولوژی‌های بیمه‌ای گفت: ما به‌زودی از پلتفرمی رونمایی خواهیم کرد که تمامی مشتریان می‌توانند از طریق وب‌اپلیکشین و موبایل خود، اقدام به خرید بیمه‌نامه بدنه کنند و تمامی تصاویر و مدارک خود را از طریق موبایل ارسال کنند و از این طریق، نیازی به حضور کارشناس و تائید او وجود ندارد و کل مراحل درخواست، تائید و صدور بیمه‌نامه از طریق وب‌اپلیکیشن و به‌صورت آنلاین انجام می‌شود.

او افزود: در بخش پرداخت خسارت، نیز در فاز اول این طرح، پرداخت خسارت بدنه بدون حضور کارشناس و با ارسال تصاویر خودرو، تا سقف ۱۰میلیون تومان به‌صورت آنلاین انجام می‌شود.

کاتب هم‌چنین به طرح بیمه سرمد برای استفاده از هوش مصنوعی برای پرداخت خسارت‌های درمان اشاره کرد و گفت: با همکاری پژوهشکده فناوری اطلاعات دانشگاه شریف، پلتفرمی طراحی کرده‌ایم که دیگر نیازی به ارسال فیزیکی نسخه‌های پزشکی و مراجعه افراد برای دریافت خسارت درمان نیست. با اجرای این طرح، کلیه بیمه‌شدگان می‌توانند با بارگذاری تصاویر نسخه‌های پزشکی، هزینه‌های درمانی خود را دریافت کنند.

رئیس هیات مدیره بیمه سرمد گفت: با استفاده از هوش مصنوعی، نسخه‌های پزشکی بررسی می‌شود و اگر تخلف یا تقلبی هم صورت گرفته باشد، به سرعت شناسایی خواهد شد و این طرح، انقلابی در صنعت بیمه خواهد بود.

خروج از نسخه موبایل