کد خبر: 070803177822
اخبار شرکت هاانرژیتولید و بازرگانیصنعت و معدن

رکورد سودهی ۵۷ ساله پایساز شکسته شد/انعقاد ۱۶ قرارداد ساخت تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی

مدیرعامل شرکت پایساز از شکسته شدن رکورد سوددهی این شرکت در ۵۷ سال اخیر خبر داد و گفت: سوددهی ۱۵ درصد کل درآمد عملیاتی رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت پایساز، دکتر عادلی با تشریح بخشی از فعالیت‌ها و عملکرد شرکت اظهار داشت: سود خالص پایساز در سال مالی ۱۴۰۰ـ۱۴۰۱ در مجموع به یک درصد درآمد عملیاتی بود که در سال مالی ۱۴۰۱ـ۱۴۰۲ به ۱۰ درصد و در سال مالی ۱۴۰۲ـ۱۴۰۳ به ۱۵ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه رکورد سودهی شرکت پایساز در ۵۷ سال از عمر تاسیس آن شکسته شد، عنوان کرد: از ابتدای تاسیس شرکت پایساز یعنی از سال ۴۶ تا دو سال قبل هیچ وقت سود خالص آن بیش از سه درصد کل درآمد عملیاتی نبوده است.

دکتر عادلی با اشاره به اینکه پایساز همیشه درام ساز و سازنده تجهیزات کوچک ۱۰ و ۲۰ تن بود، ابراز کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده هم اکنون قراردادهای ساخت تجهیزات غول پیکر ۶۰۰ و ۷۰۰ تنی از جمله تاور، مخازن و … با شرکت‌های مختلف منعقد شده که دیگر این تجهیزات از کشورهای دیگر وارد نمی‌شود و مانع خروج ارز از کشور شده است.

مدیرعامل شرکت پایساز با اشاره به اینکه دیگر به یک شرکت سازنده تجهیزات غول پیکر تبدیل شده‌ایم، ادامه داد: هم اکنون ۱۶ قرارداد ساخت تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی با شرکت‌های از جمله پتروشیمی‌های گروه باختر، پتروشیمی سپید، سینا، بوعلی، پتروپالایش کیش و ODCC …در دست اجرا داریم.

دکتر عادلی از اشاره به برخی اقدامات ساختاری و تحولی با هدف افزایش ایجادانگیزه و بهره وری کارکنان بیان کرد: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از بدهی‌های سنواتی شامل بانکی، مالیاتی، بیمه و …در دو سال اخیر پرداخت شده است.

گفتنی است پایساز از شرکت‌های وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا