رییس‌جمهوری عنوان کرد: تضمین خرید کالای کشاورزی برای ایجاد صرفه اقتصادی در روستاها

  کد خبر: 201202153952

به گفته رییس‌جمهوری، برای ایجاد صرفه اقتصادی در روستاها، خرید کالای کشاورزی تضمین شده است؛ در سال اول دولت سیزدهم، چهار و نیم میلیون تُن، در سال دوم، هفت و نیم و این اواخر، ۱۱ میلیون تُن گندم را به صورت تضمینی خرید و پولش را به روستاییان‌ پرداخت کرد.

عصراقتصاد: حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهوری کشورمان در جشن ملی توانمندسازی ۱۰۰ هزار مدد جوی کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: در سال ۵۷ بعد پیروزی انقلاب اسلامی کمیته امداد جزو اولین نهادهایی است بود که به فرمان امام تشکیل شد.

کمیته امداد برکات زیادی در توجه به محرومان و نیازمندان و مددجویان داشته است. بزرگانی در این مجموعه بودند که یاد نیک آنها بر زبان‌ها جاری است.

وی ادامه داد: مردان و زنان نیکوکار فراوانی در کشور داریم و این کمک حتی مربوط به افراد دارای مکنت و دارای امکانات نیست، هستند افرادی که خود به نوعی نیاز دارند ولی نیاز دیگران را هم برطرف می‌کنند.

رییسی با بیان اینکه دگرخواهی در پرتو خداخواهی جلوه‌ای از زندگی مومنانه مردم است بیان کرد: در مسئله کرونا یادتان است که در کشورهای غربی و اروپایی فروشگاه‌ها غارت شد و رحمی وجود نداشت ولی یک نوع از این خبرها در کشور ما مشاهده نشد زیرا رهبر معظم انقلاب کمک مومنانه را مطرح کردند و این کمک مومنانه باعث شد در کشور شاهد این حوادث نباشیم مردم به فکر یکدیگرند و دگرخواهی در پرتو خداخواهی جلوه‌ای از زندگی مومنانه مردم است.

رییس‌جمهوری با بیان اینکه کمیته امداد امروز مورد اعتماد همه است، خاطر نشان کرد: همه به این کمیته اعتماد دارند و این اعتماد باعث توجه مردم شده است. محور در کمیته امداد توامند سازی است.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال موضوع محوری در دولت است بیان کرد: بهترین خبر برای دولت این است که خط تولیدی اغاز به کار کرده و عده‌ای صاحب شغل شده‌اند.

رئیس‌جمهوری گفت: خود کفایی و توانمند سازی در برنامه کمیته امداد که مددجویان را در جایگاه تولید کننده قرار می‌دهد حائز اهمیت و با ارزش است.

وی با بیان اینکه میراث دولت‌های گذشته ۲۴۰ هزار مسکن مهر بود، تاکید کرد: به همت دولت سیزدهم امروز بیش از ۱۲۰ هزار مسکن تحویل خانوارها شده است و مابقی هم تحویل داده خواهدشد. اشتغال و رفع بیکاری و فعال‌کردن کارخانه‌ها از دغدغه‌های دولت است توانمندسازی در کمیته امداد از موضوعات با ارزشی است.

رییس‌جمهوری افزود: آمار بیکاری ما در کشور کاملاً کاهشی است، به ویژه آنکه در برخی از استان‌ها این موضوع سرعت بیشتری دارد. توانمندسازی مددجویان می‌تواند کاری در کشور کاهش دارد رشد اقتصادی را افزایش دهد و شکوفایی را ایجاد کند.

رییسی ادامه داد: برنامه‌ کشور بر عدالت توزیعی است؛ باید بر اساس آمایش سرزمینی ببینیم به کدام مناطق بیشتر در این مرحله کمک کرده و توجه شود.

وی با اشاره به لزوم توجه به مراکز روستایی کشور، ادامه داد: ما آب، برق، گاز، جاده ،خانه بهداشت و مدرسه را به روستاها برده‌ایم حتی در برخی مناطق، دارای تنش آبی هستیم؛ موضوعی که در دولت برای رفع تنش آبی در ۱۰ هزار روستا در تلاش هستیم و برای ۳۶۰۰ روستا توانستیم این مشکل را حل کنیم و کار شبانه‌روزی در قرارگاه‌های مختلف در حال انجام است تا این تنش‌های آبی برطرف شود.

رییسی ادامه داد: به دنبال فعال کردن اقتصاد روستایی با کمک همه نهادها هستیم تا این روستاها که عموما دارای امکانات هستند، از نظر اقتصاد روستایی برای روستاییان صرفه داشته باشد.

وی افزود : برای ایجاد صرفه اقتصادی در روستاها، خرید کالای کشاورزی را تضمین کردیم؛ در سال اول دولت سیزدهم، چهار و نیم میلیون تُن، در سال دوم، هفت و نیم و این اواخر، ۱۱ میلیون تُن گندم را به صورت تضمینی خریدیم و پولش را به روستاییان‌ پرداخت کردیم.

رییسی تصریح کرد: به همه فرمانداران و استانداران و شهرداران گفته‌ام که در ورودی‌های شهرها باید بازاری برای عرضه کالاهای تولیدی صنابع دستی ایجاد شود.

وی با اشاره به تجربه موفقی در حرم رضوی گفت: تجربه موفقی برای ارایه صنایع دستی در حرم رضوی داشتیم به گونه‌ای که تولیدات مردم را که به دست توانای آقایان و خانم‌ها ساخته شده بود را با ایجاد بازاری به مردم عرضه می‌کردیم.

رییس‌جمهوری گفت: بهترین‌خبر برای دولت این است که خط تولیدی راه بیفتد و عده‌ای را صاحب شغل کند. ۷ هزار کارخانه و کارگاه که در خط تولید قرار گرفته است خبری مسرت بخش است. خودکفایی و توانمند سازی مددجویان در کمیته امداد قابل تقدیر است.

وی افزود: استقلال اقتصادی ۱۰۰ هزار مدد جو در کمیته امداد حقیقتاً جشن دارد و موجب شعف است.

رییسی بیان کرد: دولت خدمتگزار در خدمت فعالیت‌های اقتصادی مددجویان است و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد که در کشور دیگر شاهد فقیر و نیازمند نباشیم‌.تمام تلاش دولت خدمتگزار این است که در حوزه‌های مختلف زمینه‌ای برای رشد استعدادها و فعالیت‌ها وجود داشته باشد.

وی گفت: جشن ملی توانمند سازی ۱۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد یک جلسه آینده ساز برای ملت ایران است و این جلسه حتماً چشم دشمن را کورخواهد کرد. این جلسه برای همه ملت ایران پیام امید استقلال و خودکفایی و توانمندی دارد.

رییس‌جمهوری با بیان اینکه ۱۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند، بیان کرد: در مساله زمین و مسکن که از مسایل مهم و دغدغه‌های خانواده هاست، اعلام‌کردیم که نیاز کشور بیش از آن چیزی است که تاکنون کار شده و باید سالی یک میلیون مسکن ساخته شود. امروز شاهد ساخت بیش از ۲ میلیون مسکن هستیم.

رییسی با بیان اینکه بیش از دو میلیون مسکن در حال ساخت در کشور داریم گفت: از دولت‌های گذشته ۲۴۰ هزار مسکن مهر ناتمام به این دولت رسید که می‌بایستی به مردم تحویل می‌دادیم و امروز که در خدمت‌تان هستیم، حدود ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار مسکن مهر به عنوان تعهد دولت به مردم تحویل شده است و بقیه هم در حال تکمیل و واگذاری است.

خروج از نسخه موبایل