کد خبر: 30010178812
عصر انقراض (طنز)

زیر میز را خوب گشته‌اید؟

واکنش رییس اتاق بازرگانی به گم شدن ۱۵۰۰ میلیارد تومان/ افراد پشت پرده شناسایی شوند

راضیه حسینی

رییس اتاق بازرگانی تهران در خصوص بحث گم شدن ۱۵۰۰ میلیارد تومان در اتاق گفت: «نمی‌دانم این ارقام با چه اهدافی منتشر می‌شوند ولی ضربه آن قطعا به دولت و نظام خواهد بود.»

هر چه بوده در یک اتاق گم شده. در را ببندید و بگویید تا این پول پیدا نشده کسی حق ندارد برود بیرون. زیر میز را خوب گشته‌اید؟ به طور معمول بیشتر پول‌های گم‌شده خیلی اتفاقی می‌افتند زیر میز. مورد داشتیم خودرو، خانه و ویلا هم زیر همین میزها پیدا شده.

 ما خودمان بچه که بودیم نصف وسایل‌مان را زیر میز جا می‌گذاشتیم. یادش بخیر یک قمقمه داشتیم جا ماند. فردایش که آمدیم نبود.

رفت که رفت. ما یک هفته به‌خاطر قمقمه پلاستیکی گریه کردیم. حالا مانده‌ایم شما چقدر خونسرد از گم شدن می‌گویید و می‌گذرید. تازه آن هم نه یک قمقمه پلاستیکی، هزارو پانصد میلیارد تومان. همین الان به ما بگویید این عدد چندتا صفر دارد نمی‌دانیم.

باز خدا را شکر دکل وسط دریا نبوده. چمدان پول در هواپیما و روی آسمان نبوده. همین‌جا، روی زمین و توی یک اتاق گم شده. این که دیگر کاری ندارد. بگویید همه افراد حاضر در اتاق هر چه توی جیب‌ها و کیف‌های‌شان است بریزند روی میز.

کیف و جیب خالی را نشان بدهند. می‌خواستیم بگوییم لای کش جوراب‌ها را هم بگردید ولی مبلغ آن‌قدر زیاد است که لای کش پیژامه هم جا نمی‌شود چه برسد به جوراب. خداوکیلی جاسازهای‌تان کجاست؟ چطور لو نمی‌روید؟

هرچند نمی‌خواهد خیلی نگران باشید. پیدا نشد هم فدای سرتان. ما همان‌قدر که به گم کردن عادت نداریم، گم شدن برای‌مان تکراری شده.

فقط کافی است چندماه قسط یکی از وام‌های ده، بیست میلیونی‌مان را گم کنیم. طوری توجیه‌مان می‌کنند که نه‌تنها مبلغ قسط، بلکه جریمه‌اش را هم از زیر سنگ پیدا و تقدیم می‌کنیم.

اگر امکان دارد به ما هم یاد بدهید چطور می‌شود این‌قدر پول گم کرد؟ فرمول خاصی دارد؟ اتاق‌های‌تان جادویی است؟

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا