سیل هم سفرهای مردم را کمتر نکرد

  کد خبر: 09050194312

سفرهای جاده‌ای مردم در هفته‌ای که گذشت تغییر چندانی پیدا نکرد و این مسئله نشان می‌دهد که سیل و مخاطرات آن هم نتوانست بر این سفرها تاثیر بگذارد و از میزان آن بکاهد.

به گزارش ایسنا، براساس اطلاعات سامانه‌های حمل و نقل هوشمند مرکز مدیریت راه‌های کشور از وضعیت تردد در هفته گذشته (از ۳۱ تیر ماه تا ششم مرداد ماه) به طور متوسط یک میلیون و ۷۳۹ هزار و ۳۹۹ وسلیه نقلیه در محورهای مواصلاتی مختلف تردد کردند.

این میزان تردد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد افزایش یافت اما در قیاس با هفته قبل از این بررسی کاهش یک درصدی را تجربه کرد.

همچنین براساس اطلاعات پلاک ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان در روزهای گذشته (از ۳۱ تیر ماه تا ششم مرداد ماه) حدود ۹ میلیون و ۵۵۴ هزار پلاک خودرو با ترکیب مبدا استان‌های مختلف در محورهای برون شهری رؤیت شدند که ۳۵۰ هزار پلاک بیشتر از هفته گذشته است و از این تعداد حدود ۲۵ درصد دستگاه وسیله نقلیه مربوط به استان‌های تهران و البرز بوده است.

استان‌های فارس، مازندران، خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان شرقی نیز به ترتیب بیشترین تعداد پلاک‌های مشاهده شده در جاده‌های کشور را دارند.

نقشه تخلیه و انباشت خودر و از ۳۱ تیر ماه تا ششم مرداد ماه نشان می‌دهد که خروجی خودرو از تهران و البرز در این هفته آمار به میزان ۱۱ هزار خودرو بیشتر از ورودی آن بوده است.

در این ایام بیشترین انباشت خودروهای غیربومی مربوط به استان مازندران بوده است که نقشه تخلیه و انباشت کشور نشان از ورود ۲۵ هزار دستگاه خودرو بیشتر از خودروهایی بوده که از این استان شمالی خارج شده است.

پس از مازندران، آذربایجان غربی، گیلان و گلستان بیشترین انباشت خودرو را در هفته گذشته به نام خود ثبت کرده‌اند. با وجود اینکه در هفته گذشته وضعیت جوی، بارش شدید باران و سیل بسیاری از استان‌های کشور را درگیر کرده و بر اساس توصیه‌های سازمان هواشناسی، سازمان راهداری و پلیس راه مردم باید از سفرهای غیرضروری خودداری می‌کردند، تغییری در ترددهای بین استانی ایجاد نشد.

تردد وسایل نقلیه مختلف (مجموع ورودی و خروجی خودرو) در این ایام به گونه‌ای است که استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان غربی، لرستان، و زنجان به ترتیب با ۱۵، ۱۳، ۱۲ و پنج درصد رشد بیشترین افزایش را نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته داشته‌اند. گیلان، مرکزی و سیستان و بلوچستان نیز با افزایش شش، چهار، و سه درصدی نسبت به هفته قبل از این بررسی مواجه شدند.

خروج از نسخه موبایل