شاخص بورس منفی ماند /کاهش ۳۴ هزار و ۹۱ واحدی شاخص کل

  کد خبر: 051101118409

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه، پنجم بهمن‌ماه با ۳۴ هزار و ۹۱ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۶۱۱ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش همشهری آنلاین، شاخص هم‌وزن با ۱۰ هزار و ۵۰۱ واحد کاهش به ۵۱۲ هزار و ۴۹۱ واحد و شاخص قیمت با ۶ هزار و ۲۴۰ واحد افت به ۳۰۴ هزار و ۵۶۰ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۲۹ هزار و ۹۰۸ واحد و شاخص بازار دوم، ۵۳ هزار و ۴۶۴ واحد کاهش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۲ میلیارد و ۸۷۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۳ هزار و ۶۵۴ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین آلومینیوم ایران (فایرا) با ۱۴۴ واحد، سرمایه گذاری ساختمان ایران (وساخت) با ۹۸ واحد، داروسازی سینا (دسینا) با ۸۸ واحد و بیمه دانا (دانا) با ۶۰ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۹۵۵ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۸۷۱ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با یک هزار و ۴۴۵ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۲۴۴ واحد و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۱۸۷ واحد با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شد.

بر پایه این گزارش، امروز نماد ایران خودرو (خودرو)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سیمان اردستان (اردستان)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، پالایش نفت تهران (شتران)، سایپا (خساپا) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و ۷۰۸ میلیون برگه سهم به ارزش ۹ هزار و ۶۵۲ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۲۹۲ واحد کاهش داشت و به ۲۰ هزار و ۹۸۰ واحد رسید.

در این بازار بیش از هشت میلیارد و ۳۹۵ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۴۷۵ هزار و ۳۳۲ نوبت بود.

بانک دی (دی)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) و بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای) تاثیر مثبت بر این شاخص داشتند.

در مقابل بیمه پاسارگاد (بپاس)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، پلیمر آریاساسول (آریا)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، فرابورس ایران (فرابورس)، پالایش نفت لاوان (شاوان) و پالایش نفت شیراز (شراز) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

خروج از نسخه موبایل