شرط اعاده کالاهای متروکه از سازمان اموال تملیکی اعلام شد

  کد خبر: 19020025567

مدیرکل مرکز واردات گمرک اعلام کرد: اعاده اظهارنامه کالاهای متروکه از سازمان اموال تملیکی منوط به آماده بودن شرایط اظهار به گمرک شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک اعلام کرد اعاده اظهارنامه کالاهای متروکه‌ای که به سازمان اموال تملیکی ارجاع شده مشروط به آماده بودن مجوزها امکان‌پذیر است.

در این بخشنامه علی وکیلی به گمرک‌های سراسر کشور آمده است: پیرو بخشنامه شماره ۱۱۳/۳/۱۳۲۷۲۷/۴۵۷۰۸/۹۱/۶۳۹۶۳ مورخ ۱۱/۴/۹۱ و با عنایت به اینکه براساس بررسی‌های به عمل آمده مشاهده می‌گردد پس از ارسال اظهارنامه‌های مترو که به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، برخی از واردکنندگان در اجرای تبصره یک ماده ۳۳ قانون امور گمرکی نسبت به ارائه درخواست اعاده اظهارنامه مترو که از سازمان مزبور، بدون فراهم کردن مقدمات ادامه تشریفات گمرکی اقدام می‌کند.

لذا ضمن تاکید بر اجرای بخشنامه پیروی فوق‌الاشاره، مقتضی است دستور فرمائید ضمن توجه لازم به بخشنامه شماره ۹۹/۱۰۸۶۶۰۴ مورخ ۹۹/۹/۱۱ صادره از سوی معاون محترم امور گمرکی، قبل از هرگونه اقدام برای پیگیری اعاده اظهارنامه‌های متروکه مواردی از قبیل: لزوم دارا بودن ثبت سفارش، اخذ و ارائه مجوزهای قانونی، اخذ و ارائه کد رهگیری بانک عامل، بررسی‌های لازم از سوی سرویس ارزیابی و با حوزه معاون امور گمرکی آن گمرک معمول و در صورت تایید مراتب برای اقدام بعدی به واحد متروکه اعلام شود.

ضمنا مسئولیت حسن اجرای بخشنامه فوق‌الاشاره با ناظران محترم ستاد نظارت گمرک‌های استان‌ها و مدیران کل محترم گمرک‌ها اجرایی می‌کند.

خروج از نسخه موبایل