شرکتهای بیمه خسارات با اهمیت را نزد سهامداران افشا می کنند

  کد خبر: 06030184232

شرکت های بیمه ای حوادث مهمی را که در چند سال اخیر رخ داده و اثر با اهمیتی برروی سود وزیان آنها داشته در اسرع وقت افشا کرده اند.

به گزارش چابک آنلاین، “وحید وثوق” درخصوص اینکه آیا شرکت های بیمه ای بعد از وقوع هرحادثه ای ملزم به افشای اطلاعات هستند یا خیر؟، گفت: اینکار توسط شرکت های بیمه ای انجام می شود.

وی، با اشاره به نامشخص بودن میزان و نوع خسارت درهنگام وقوع حادثه، افزود: در لحظه وقوع خسارت معلوم نیست که آیا این ریسک در تعهد بیمه بوده یا خیر؟ ولی به طورمعمول اتفاقاتی که رخ داده و رقم های با اهمیتی هم بوده توسط شرکت ها افشا شده است.

معاون مالی و سرمایه گذاری شرکت بیمه ما، تصریح کرد: درمواردی که اثبات شود که شرکت این موضوع را می دانسته و اثر سود و زیانی قابل توجهی روی صورت های مالی می گذارد باید شفافیت صورت بگیرد که  تاکنون توسط شرکت های بیمه ای افشا شده است.

وثوق، درخصوص تاخیر درخصوص افشای اطلاعات، توضیح داد: برای افشای اطلاعات همه موارد باید مشخص شود به دلیل اینکه اگر یک شرکت بیمه سریعا اعلام کند که پوشش این خسارت درتعهد وی بوده اما حدود خسارت را مشخص نکند یک خبر ناپخته را دراختیاراستفاده کنندگان قرارداده است.

وی، معتقد است که اگر خسارتی تا این اندازه اهمیت داشته که آثار سود وزیانی با اهمیتی دارد، شرکت مذکور  می تواند از سازمان بورس درخواست کند که نماد آن  را ببندد تا اطلاعات تکمیل شود.

خروج از نسخه موبایل