کد خبر: 2707994753
روزنامهصنعت و معدن

شرکت کشت و صنعت در اراضی پایاب سد سهند ایجاد می شود

به گفته فرماندار هشترود کشت و صنعت سهند در اراضی پایاب سد سهند اجرا و ایجاد خواهد شد.

به گزارش ایرنا، امین امینیان در جلسه راهبری سد سهند با بیان اینکه این مجتمع شرکت سهامی عام خواهد بود، افزود: در شرکت کشت و صنعت سهند، مجتمع‌های دامداری، گاوداری، کشتارگاه‌های صنعتی، پرورش حشرات و کشت انواع محصولات استراتژیک ایجاد خواهد شد.

امینیان گفت: باید منطقه هشترود را از تولید تک‌محصولی یعنی گندم خارج کنیم و با ایجاد کشت و صنعت و تولید انواع محصولات علاوه بر اشتغال پایدار و درآمدزایی،  به فکر صادرات نیز باشیم.

او دسترسی آسان مجتمع کشت و صنعت سهند به مرکز کشور و استان به دلیل وجود آزاد راه‌های پیامبر اعظم(ص) و هشترود-مراغه، راه‌آهن و جاده ابریشم را از جمله مزیت‌های شرکت کشت و صنعت سهند برشمرد که می‌توان از این طرق محصولات را سریع و آسان به کشورهای همسایه غرب کشور صادر کرد.

فرماندار هشترود همچنین با انتقاد از کاهش حقآبه شهرستان هشترود از سد سهند خواستار اصلاح این رویه شد و گفت: قبلا حقآبه شهرستان هشترود  ۹۲ میلیون متر مکعب برای ۱۰ هزار و ۳۰۰ هکتار در سال بود که این رقم اکنون به ۵۶ میلیون متر مکعب برابر ۸ هزار هکتار کاهش یافته است.

او هشدار داد که که اگر وضع به همین روال برود احتمال دارد حقآبه سالیانه شهرستان از سد سهند  به ۲۵ میلیون متر مکعب با ۵ هزار هکتار برسد.

فرماندار هشترود مشارکت بهره برداران  را در پایاب سد سهند مهم ارزیابی کرد و گفت: آببران باید به تعاونی تولید تبدیل شوند و با تشکیل تعاونی‌های تولید می‌توانند از تسهیلات دولتی نیزبرخوردار شوند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا