کد خبر: 290503170274
جامعه و فرهنگ‌‌ارائه خدمات نیرو‌های خادم الحسین (ع) در مرز شلمچه؛

شهرداری منطقه ۱۵تهران به عنوان معین مرز شلمچه انتخاب شد

شهردار منطقه ۱۵ از انتخاب این منطقه به عنوان معین شهرداری منطقه یک در نقطه مرزی شلمچه برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی و اتخاذ تمهیدات ویژه ستاد اربعین باب الرضای پایتخت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمد شیری با تأکید بر اینکه خدمت‌رسانی به زائران اربعین یک کار دلی و اعتقادی است، گفت: خدمت و حرکت در مسیر اباعبدالله الحسین (ع) توفیق و نعمت بزرگ الهی است و باید تلاش کنیم تا شرایط حضور برای دلدادگان حسینی را در مسیر پیاده روی مهیا سازیم.

وی با بیان اینکه شهرداری منطقه ۱۵ به عنوان معین شهرداری منطقه یک در مرز شلمچه برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی انتخاب شده‌است گفت: بر این اساس تمام ظرفیت‌ها در زمینه ارائه خدمات در حوزه‌های خدمات شهری، زیباسازی و فرهنگی و حضور پررنگ مواکب حسینی در این نقطه مرزی متمرکز خواهد شد.

برپایی موکب در مرز شلمچه

وی با تأکید بر بسترسازی مناسب برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی افزود: برای برگزاری باشکوه این راهپیمایی بزرگ باید از همه ظرفیت‌ها برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به زائران بهره گرفت.

شیری اضافه کرد: ۴۰ نفر از عوامل خدمات شهری، به شلمچه اعزام شده‌اند و تا سه روز پس از اربعین در مرز شلمچه به زائران ارائه خدمت خواهد کرد.

شیری در ادامه به اعزام نیرو‌های خدمات شهری منطقه ۱۵ به نجف اشرف و کربلا اشاره کرد و گفت: امسال نیز همکاران ما از باب الرضا تهران برای خدمت‌رسانی شبانه روزی به زائرین رویداد عظیم مردمی اربعین در نجف اشرف مستقر شده‌اند و طرح نگهداشت، پاکسازی و خدمت‌رسانی با جدیت در حال انجام است.

از میدان خراسان تا میدان شوش میزبان جاماندگان حسینی

شهردار منطقه همچنین به برپایی مراسم جاماندگان اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: به منظور خدمات‌رسانی به راهپیمایان روز اربعین و زائران حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم تدابیر و اقدامات نظیر تأمین زیرساخت‌های لازم جهت برپایی موکب مردمی در سطح منطقه، برپایی‌ایستگاه‌های استراحت و سایه‌بان جهت رفاه حال زائرین باتوجه به گرمای سال جاری، نصب تابلو‌های اطلاع‌رسانی خدمات عمومی در طول مسیر و… اتخاذ شده است.

دوی به انجام اقدامات و تمهیدات ترافیکی لازم به منظور تردد روان در روز اربعین اشاره کرد و گفت: جانمایی پارکینگ، آمادگی مساجد و مدارس در محدوده مسیر پیاده روی، فضا‌سازی محیطی مسیر، حضور نیرو‌های امدادی و اکیپ‌های خدمات‌رسان اداره مدیریت پسماند، مهیا‌سازی فضا جهت برگزاری نماز جماعت ازسایر اقدامات انجام شده برای برگزاری این رویداد عظیم است.

شیری در پایان افزود: همچنین موکب پذیرایی و فرهنگی با مشارکت نیرو‌های جهادی، مردمی و بسیج در مسیر میدان خراسان تا میدان شوش برای میزبانی از عزاداران حسینی و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) مهیا خواهد شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا