کد خبر: 300503170461
روزنامهعصر انقراض (طنز)

صف طلایی و سیزده صفر!

دکتر حمزه رضایی

می گویند سیزده صفر امسال صف های طولانی و‌ عجیب و غریبی برای خرید طلا تشکیل شده است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر می گوید: در سال های گذشته مطلقاً چنین چیزی در بازار طلا دیده نمی شد و این میزان تقاضا برای خرید طلا در روز سیزده صفر تنها به دلیل تاثیر محتوای فضای مجازی بر روی مردم است!

باید به فرمایشات آن کسی که گفته است همه چیزمان باید به همه چیزمان بیاید، صد آفرین و دست مریزاد گفت.

در دنیای کنونی و با این حجم و ابعاد از پیشرفت علم و دانش و تکنولوژی، معمولاً ذهن مردم روز به روز بازتر و دایره فکر و فرهنگ و دانستنی های آنها لحظه به لحظه گسترده تر و پربارتر می شود.

حالا نمی دانم کجای کارِ ما می لنگد و چه هیزم تری را کجا و به چه کسی فروخته ایم که خداوند منّان این چنین ما را گرفتار عقوبت خرافات و موهومات کرده است.

بنازم قدرت خدا را؛ همه ملت ها و جوامع انسانی و حیوانی را از قاعده و قانون باروری و آپدیت شدن ذهن و بالا رفتن معیارهای بالندگی اندیشه در سایه پیشرفت علم و دانش، بهره مند ساخته است و در این میان فقط سَرِ ما نگون بختان تاریخ را بی کلاه گذاشته است.

عارضم به حضورتان که معلوم‌ نیست گِل وجود ما را از چه موادی سِرشته اند و چه معجونی به خورد ما داده اند که در طول تاریخ هیچ چیزمان مانند ملت های دیگر نبوده است.

عقل و شعورمان برعکس عقل و شعور سایر ملت ها و جوامع که رو به تکامل و به سوی جلو کار می کند، همیشه خدا یا در جا می زده است و با هم با دنده عقب و با سرعت در حال عقب رفتن به ناکجا آباد زندگی بوده است!

نمونه واضح گفته همان معاون اتحادیه کذایی طلاست که گفت سال های گذشته خبری از صف خرید طلا در سیزده صفر نبوده است ولی امسال بر عکس در این روز صف های طولانی تشکیل شده است.

چه بگویم که حتی محتوای فضای مجازی نیز کله های خالی ما را دست انداخته و به بازی گرفته است. جل الخالق!

خداوند عاقبت ما را در سال های آینده به خیر بگذراند که معلوم نیست دامنه خرافه گرایی ها ما را به کجا بکشد و طول صف های جدیدمان به کجا برسد؛ والله اعلم!

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا