ضرورت توجه به صرفه اقتصادی برای رانندگان تاکسی

  کد خبر: 29050196952

زینب غضنفری

ناوگان مسافری داخلی شهری با توجه به سهم بالایی که در حمل‌و‌نقل شهروندان دارند نیازمند به روز رسانی مستمر هستند؛ این اتفاق از آن جهت که این ناوگان خصوصی محسوب می شوند نیازمند حمایتهایی است باید از سوی خودروسازان و دولت مورد توجه قرار گیرد اقدام اخیر ایران خودرو در زمینه اختصاص خودرو سورن پلاس می تواند گامی موثر تلقی شود.

سورن پلاس جدیدترین عضو خانواده سمند است که از پاییز سال ۹۹ تولید و عرضه آن به وسیله  بزرگ‌ترین خودروساز کشور، یعنی شرکت خودرو سازی ایران خودرو آغاز شده، از آن جهت که خودروی سمند در سالهای گذشته در ناوگان تاکسی رانی کشور موفق ظاهر شده و هنوز هم برای رانندگان این ناوگان از جمله خودروهای با صرفه از لحاظ اقتصادی محسوب می شود، نوسازی این ناوگان با خودروی سورن پلاس علاوه بر بهبود شرایط مسافران و رانندگان با ارائه  محصولی ایمن تر و باکیفیت تر را فراهم می سازد.

البته به شرط متناسب‌سازی محصول با نیاز تاکسیرانان که پیش شرط آن مقاومت، کم هزینه بودن و اصطحلاک پایین است. اگر چه ظاهر سورت پلاس تفاوت های خیلی زیادی با نمونه های دیگر خانواده سمند ندارد و حتی برخی از منتقدین آنرا به عنوان خودرویی با ظاهرا قدیمی ارزیابی می کنند ولی واقعیت بازار خودرواهی عمومی نشان داده است که ظاهر تکراری شاید برای مسافرین چندان هم بد نباشد.

تغییر ناوگان تاکسی در دنیاب بیش از آنکه مبتنی بر تغییر طراحی ظاهری خودرو باشد مبتنی بر امکانات خودرو و به روز رسانی فناوری های مربوط به پیشرانه و دیگر امکانات رفاهی و ایمنی است. مثال عینی در این زمینه کشورهای اروپایی مانند انگلستان هستند که سالهاست طراحی تاکسی های خود را به صورت کلاسیک انجام می دهند و از این روش به عنوان یک مزیت استفاده می کنند.

به هر شکل آنچه اهمیت دارد اقتصادی بودن خودرو  برای رانندگان تاکسی است که صرفه و بهره وری خودرو آنرا تعریف می کند و اگر ایران خودرو در مورد ارائه  سورن پلاس به رانندگان تاکسی این نکته را به دقت رعایت کند به طور حتم ضمن استقبال رانندگان و شرکتهای تاکسی رانی به سرعت شاهد نوسازی ناوگان فرسوده شهری خواهیم بود.

در کنار این موضوع همانطور که اشاره شد خانواده سمند به عنوان یک برند مقاوم در میان انواع خودروهای ایرانی شناخته می شود و این مسئله نیز مزیت دیگری است که باید از آن محافظت شود.

خروج از نسخه موبایل