علیزاده برمی: مجلس از آنلاین شدن تسهیلات بانکی حمایت می کند

  کد خبر: 04030184101

نماینده مردم دامغان در مجلس گفت: همه بانک‌ها باید از قانون شفافیت تبعیت کنند و شرایط تحقق کامل پرداخت تسهیلات آنلاین را فراهم سازند. ما برای تحقق کامل شفافیت نیازمند توسعه ابزارهای الکترونیکی و آنلاین شدن تسهیلات بانکی هستیم.

به گزارش «نود اقتصادی»، اکبر علیزاده برمی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آنلاین شدن اعطای تسهیلات و مراودات بانکی قطعاً می‌تواند به شفافیت کمک کند و اقدام اخیر بانک مرکزی در اعلام ابربدهکاران بانکی را هم باید در راستای شفافیت تلقی کرد.

وی با بیان اینکه تمام بانک‌های دولتی و خصوصی باید به امر مهم شفافیت پایبند باشند، عنوان داشت: در این راستا باید از هر ابزاری که می‌توان به شفافیت کمک کرد، بهره برد.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروزه ذائقه مردم تغییر کرده، مردم دیگر مانند گذشته علاقه‌ای به بانکداری سنتی و شیوه قدیمی و منسوخ شده بانکی در پرداخت تسهیلات ندارند، بلکه مردم شیوه‌های جدید و مدرن را می‌پسندند، چون هم کم‌هزینه است و هم اینکه سرعت بیشتری را تجربه می‌کنند.

علیزاده ادامه داد:  اینترنت بستری را فراهم کرده که از آن طریق به راحتی می‌توان مدارک افتتاح حساب بانکی، واریز و انتقال وجه، درخواست صدور دسته چک، پرداخت حقوق کارمندان و کارگران و از همه مهم‌تر درخواست دریافت تسهیلات بانکی را انجام داد، پس چه نیازی است که برای چنین کارهای پیش پا افتاده نزد شعب بانکی رفت و هم انرژی مصرف کرد و هم وقت خود را در ترافیک یا صفوف بانک بگذرانیم.

وی تأکید کرد: به باور من در شرایط کنونی بهتر است بسترهای پرداخت تسهیلات آنلاین فراهم شود تا کشاورز و یا هم‌وطنی که در مناطق دوردست زندگی می‌کند برای دریافت وام و تسهیلات نیازی به حضور در شهرها نداشته باشند و از روستا یا منطقه خود به راحتی درخواست وام و تسهلات ارائه دهند.

خروج از نسخه موبایل