کد خبر: 021201121763
روزنامهمدیریت و اقتصاد محلی

عملیات گازرسانی به ۱۰۰ روستای خراسان‌شمالی آغاز شد

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: عملیات گازرسانی به ۱۰۰ روستای این استان با ۴۳۰ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.

به گزارش ایرنا، سیدمحمود هاشمی دیروز در همایش بهره‌وری انرژی در خراسان شمالی اظهار کرد: عملیات گازرسانی به این روستاها از امروز(اول اسفند) آغاز و تا پایان سال‌ آینده به پایان می رسد.

او تصریح: تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان شمالی گازرسانی شده است و این ۱۰۰ روستا زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی در ادامه به عملکرد یکساله این شرکت اشاره کرد و افزود: در دهه فجر امسال ۱۸ طرح در این استان افتتاح شد که ۱۰ مورد مربوط به گازرسانی به روستاها با ۱۱ میلیارد تومان اعتبار بود.

هاشمی ادامه داد: همچنین در این مدت به ۱۵ واحد صنعتی نیز با هفت میلیارد تومان اعتباز گازرسانی شد.

او گفت: اینک اجرای پنج کیلومتر خط تغذیه برای شهر اسفراین با هشت میلیارد تومان اعتبار، آغاز عملیات گازرسانی به ۱۵ واحد صنعتی و تولیدی با ۱۷ میلیارد تومان اعتبار، اجرای ۲ مورد خط انتقال با هدف تقویت شهرهای گرمه و جاجرم و همچنین آلومینای جاجرم با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی یادآور شد: در مجموع تمامی طرح های گازرسانی به این استان با ۴۷۰ میلیارد تومان اعتبار در دست اجراست.

هاشمی تصریح کرد: این شرکت همچنین طرح های زیربنایی از جمله هوشمند سازی، مقاوم سازی و بازسازی با ۸۰ میلیارد تومان اعتبار در دست اجرا دارد.

۱۰۰ درصد خانوارهای شهری و بیش از ۹۹.۶ درصد خانوارهای روستایی از نعمت گاز برخوردار هستند.

شرکت گاز خراسان شمالی دارای ۳۴۸ هزار مشترک دارد و ضریب نفوذ گاز در مناطق شهری خراسان شمالی ۱۰۰ درصد است.

تاکنون ۷۴۹ روستا از نعمت گاز برخوردارند و ارتقای درصد بهره مندی خانوارهای روستایی به ۹۹.۲ درصد رسیده است.

ضرورت افزایش اعتبارات مناطق محروم

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان شمالی نیز در ادامه این جلسه گفت: با توجه به اینکه استان‌های محروم در بحث‌های زیر ساختی و شاخص‌های توسعه با استان‌های برخوردار فاصله زیاد و عقب ماندگی تاریخی دارند باید اختصاص اعتبارات به این مناطق بیش از سایر استان‌ها باشد.

عبدالصمد صفرنژاد افزود: در تخصیص اعتبار باید به استان‌های محروم نگاه ویژه شود و بخشی از اعتبار باید برای جبران عقب ماندگی و بخشی نیز برای توسعه دیده شود در غیر این صورت عقب ماندگی‌ها جبران نخواهد شد.

او  تصریح کرد: اینک تخصیص اعتبارات کلان نیز بیشتر به صورت چانه زنی است که در این خصوص باید از ظرفیت و پتانسیل های استان استفاده کرد.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا