کد خبر: 200802142798
اخبار شرکت هااقتصادتولید و بازرگانی

فرصت بزرگ سرمایه گذاری پتروشیمی‌ها در طرح توسعه پیشرفت و امید

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۲۳ از فرصت بزرگ سرمایه گذاری سودآور در بیش از ۳۳۰۰ هکتار اراضی طرح توسعه پیشرفت و امید خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، پنل تخصصی ارائه بسته های نوآوری صنعت نفت با تمرکز بر راهکارهای نوین سرمایه گذاری نهادهای تامین مالی در حاشیه نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۲۳ و در محل همایش های بین المللی جزیره کیش برگزار شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در این پنل تخصصی که با حضور مدیران مجموعه های توسعه فناوری، نوآوری و دانش بنیان وزارت نفت برگزار گردید، اظهار کرد: کشور در مسیر دانش بنیان شدن در حرکت است و روز به روز موضوعات دانش بنیان پررنگ تر می شود. برزگر اضافه کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که با استفاده از دانش به ارزش افزوده بیشتری دست یابیم.

وی ادامه داد: برای حمایت از دانش بنیان ها بسته های تشویقی ویژه ای همچون اختصاص زمین با اقساط ۷۲ ماهه در نظر گرفته ایم و دو کارخانه نوآوری نیز در حال احداث است تا هزینه های شرکت های دانش بنیان و فناور را به حداقل برسانیم و حلقه وصل با شرکت های بزرگ تولید کننده محصولات پتروشیمی باشیم.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اشاره به هدف گذاری های انجام شده در جذب سرمایه گذاران برای تولید و ارزش افزوده از محصولات پتروشیمی گفت: شهرک دارویی با توجه به وجود ۶۳ درصد از مواد اولیه مورد نیاز تولید ماده موثره داروها در منطقه ویژه فرصت خوبی برای تولید کنندگان دارویی کشور است و همچنین شیمی شهر منطقه ویژه بصورت تخصصی برای تولید محصولات شیمیایی وارداتی مورد نیاز شرکت های پتروشیمی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه طرح توسعه پیشرفت و امید منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی یکی از سودآورترین مناطق ویژه کشور خواهد شد، ادامه داد: طرح توسعه پیشرفت و امید منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با ۳۳۰۰ هکتار اراضی در جوار منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی فعلی و دسترسی به آب های آزاد و بنادر، راه آهن، فرودگاه، خطوط انتقال خوراک و محصول، آب شیرین کن و قرار گرفتن در کریدور بین المللی شمال جنوب فرصت بزرگ سرمایه گذاری در حوزه بالادست، میان دست و بویژه پایین دست پتروشیمی است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا