فروش ارز حاصل از صادرات در سامانه نیما رکورد زد

  کد خبر: 26040191825

طبق گزارش بانک مرکزی میزان فروش ارز حاصل از صادرات در سامانه نیما از ابتدای سال تاکنون به بیش از ١٣/۵ میلیارد دلار افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز، میزان فروش ارز حاصل از صادرات در سامانه نیما از ابتدای سال تاکنون به بیش از ١٣/۵ میلیارد دلار افزایش یافت که این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال قبل بیش از ٨٢ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی و براساس معاملات روز جاری در سامانه نیما، صادرکنندگان با فروش بیش از ١۶٧ میلیون معادل دلاری ارزهای حاصل از صادرات در روز جاری میزان فروش ارز در سامانه نیما از ابتدای سال تاکنون را به بیش از ١٣/۵ میلیارد دلار افزایش دادند که این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال قبل بیش از ٨٢ درصد افزایش نشان می‌دهد.

گفتنی است نظام یکپارچه‌ی معاملات ارزی (سامانه نیما) با هدف تسهیل تامین ارز راه‌اندازی شده و با استفاده از آن، خریداران (واردکنندگان) و فروشندگان (صادرکنندگان) ارز متناسب با نیازهای خود نسبت به انجام عملیات ارزی در محیط الکترونیک اقدام می کنند.

لذا سامانه نیما محل تأمین ارز کالاهای وارداتی به کشور و بازار میان صادرکنندگان و واردکنندگان است و حجم معاملات انجام شده در آن در فرایند تعیین نرخ ارز نقشی تعیین کننده دارد.

خروج از نسخه موبایل