فروش خانه در ترکیه، ۲۰.۶ درصد افزایش یافت/ ایرانی‌ها همچنان در صدر خریداران

  کد خبر: 27010178065

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط موسسه آمار ترکیه (TÜİK) در ۱۵ آوریل، فروش املاک مسکونی در ترکیه در ماه مارس ۲۰.۶ درصد به صورت سالانه افزایش یافت.

 به گزارش ایلنا از روزنامه حریت ترکیه؛ بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط موسسه آمار ترکیه (TÜİK) در ۱۵ آوریل، فروش املاک مسکونی در ترکیه در ماه مارس ۲۰.۶ درصد به صورت سالانه افزایش یافت.

TÜİK در گزارش ماهانه خود اعلام کرد در مجموع ۱۳۴,۱۷۰ خانه در ماه گذشته فروخته شد که از ۱۱۱,۲۴۱ در مارس ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

فروش به خریداران خارجی با ۳۱ درصد افزایش به ۵۵۶۷ دستگاه در ماه مارس رسید. فروش خانه به خارجی‌ها سهم ۴.۱ درصدی در کل فروش خانه در ماه مارس داشته است.

استانبول، بزرگترین کلان شهر ترکیه، با ۲۲۴۵ واحد، سهم عمده فروش به خریداران خارجی را داشت.

شهر تفریحی مدیترانه ای آنتالیا با ۱۴۳۴ ملک پس از آن، پایتخت آنکارا با ۳۴۷ ملک در رتبه سوم قرار گرفت.

در بین اتباع خارجی، ایرانی‌ها با ۷۸۴ فروش بیشترین خانه را خریدند. پس از آنها عراقی‌ها با ۷۴۱ خرید و روس ها با ۵۴۷ خرید قرار دارند.

در سه ماهه اول سال جاری، ۳۲۰ هزار و ۶۳ واحد مسکونی در ترکیه فروخته شده است که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱، ۲۱.۷ درصد رشد داشته است.

فروش به خارجی ها در سه ماه اول با ۴۵.۱ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۱۴۳۴۴ واحد رسید.

دولت در حال برنامه ریزی تغییراتی در برنامه شهروندی برای خانه با افزایش حداقل مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری در املاک توسط اتباع خارجی برای دریافت شهروندی ترکیه است.

در حال حاضر، خارجی‌ها برای بهره مندی از این برنامه نیاز به خرید املاک و مستغلات به ارزش حداقل ۲۵۰۰۰۰ دلار دارند.

بر اساس برنامه‌های در دست بررسی، حداقل سطح سرمایه گذاری به ۴۰۰۰۰۰ دلار یا معادل ارز خارجی افزایش خواهد یافت.

متقاضیان تابعیت باید املاک خریداری شده را حداقل به مدت سه سال نگه دارند و این تعهد را در اسناد مالکیت املاکی که خریداری می‌کنند، داشته باشند.

خروج از نسخه موبایل