کد خبر: 280203159836
اخبار شرکت هاانرژیروزنامه

فلرها خاموش می شوند

به گفته مدیرعامل نفت و گاز گچساران، طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان دولت سیزدهم، گازهای فلر خاموش خواهند شد.

عصراقتصاد: به گزارش روابط عمومی نفت گچساران، موضوع مدیریت گازهای همراه و مشعل در صنعت نفت با هدف حذف مشعل‌سوزی از برنامه‌های کلیدی وزارت نفت است و بیشترین تلاش‌ها برای کاهش مشعل‌سوزی، با حمایت و پیگیری‌های مستمر و جدی وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت در مناطق و شرکت‌های عملیاتی در حال انجام است تا هر چه زودتر برنامه‌ها و پروژه‌های کاهش مشعل‌سوزی، نهایی شوند و امید می‌رود با برنامه‌ریزی دقیق و اجرای به‌موقع طرح‌های تعریف‌ شده و راه‌اندازی آن‌ها، همه پروژه‌های مرتبط با مشعل‌سوزی در صنعت نفت در پایان دولت سیزدهم در وضعیت مطلوب برسند.

مهندس غلامرضا کمالی مدیرعامل دومین تولیدکننده نفت کشور در این خصوص اظهار کرد: تلاش بی وقفه برای جمع آوری گازهای همراه در دولت سیزدهم در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به روزهای خوبی رسیده است و این نشان از عمل به وعده است .

وی ادامه داد: به حول و قوه الهی در چند روز اخیر اولین الکتروکمپرسور گازی مربوط به پروژه جمع آوری گازهای مرحله دوم راه اندازی و در مرحله تحویل گیری به شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران قرار گرفت که با راه اندازی این ردیف حدود ۶ میلیون فوت مکعب استاندارد از گازهای غنی مربوط به گازهای همراه مرحله دوم واحد بهره برداری گچساران یک، جمع آوری و بعنوان خوراک توربوکمپرسورهای ایستگاه تقویت فشار گاز گچساران یک ،تامین گردید.

کمالی تصریح کرد: با تکمیل این پروژه و راه اندازی دو ردیف دیگر از این الکتروکپرسورها در مجموع ۱۲ میلیون فوت مکعب استاندارد جمع آوری و از سوختن سرمایه ملی و پیامدهای زیست محیطی ممانعت خواهد شد.

مدیرعامل نفت و گاز گچساران خاطرنشان کرد: در همین راستا پروژه های مشابه مربوط به گاز تانک در واحدهای بهره برداری گچساران یک و دو نیز در دست اقدام است و به امید خدا در آینده ای نزدیک راه اندازی خواهند شد.

کمالی اظهار کرد: بر خود لازم می دانم از تلاشهای صادقانه و همکاری خوب پالایشگاه بزرگ خلیج فارس بید بلند دو بعنوان مجری محترم و همچنین همکاران شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و مدیریت های دلسوز و همراه و به صورت خاص از مدیر عامل جهادی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب که پیشگامان این حرکت بزرگ و ماندگار هستند نهایت تقدیر و تشکر را نموده و از خداوند بزرگ سلامتی و عاقبت بخیری همه خدمتگزاران کشور عزیز اسلامی مان را مسئلت می نمایم .

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا