قدردانی رئیس‌جمهور از پیگیری‌های وزارت نفت برای جمع‌آوری گازهای مشعل

  کد خبر: 171202153640

رئیس‌جمهور در نشست هیئت وزیران با اشاره به گزارش جواد اوجی، وزیر نفت از هفتمین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) اظهار داشت: ایران در این نشست به‌دلیل اقدام‌های موفق و پیشرو در زمینه جمع‌آوری گازهای مشعل قدردانی شد که جای خشنودی و قدردانی دارد.

به گزارش عصر اقتصاد به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس، سیدابراهیم رئیسی روز چهارشنبه، ۱۶ اسفندماه در جلسه هئت وزیران تصریح کرد: امیدوارم با پیگیری‌های مجدانه وزارت نفت طرح جمع‌آوری گازهای مشعل هرچه سریع‌تر تکمیل شود تا هم از سوزاندن ثروت ملی جلوگیری و هم آلایندگی‌های زیست محیطی آن متوقف شود.

گفتنی است فاز دوم طرح ملی جمع آوری گازهای مشعل در قالب ۲۵ پروژه و ۱۹ شرکت پیمانکار با حجم سرمایه‌گذاری بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورویی در منطقه شرق کارون با تامین مالی، اجرا و راهبری شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس و مشارکت شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کارگاه سازندگی کشور در دولت سیزدهم در گستره چهار استان کشور با عبور از مرز پیشرفت ۶۰ درصدی، با تکیه بر توانمندی نیروهای ایرانی در حال اجرا و تکمیل است.

پیش بینی می‌شود در سه ماهه نخست سال آینده، در گام نخست، ۱۴ مشعل از مجموع ۵۴ مشعل خاموش و عواید زیست محیطی و خلق ارزش و ثروت، دست آورد بارز این اقدام ملی برای کشور باشد.

خروج از نسخه موبایل