قیمت دلار صرافی ملی امروز ۸ بهمن ۱۴۰۱

  کد خبر: 081101118637

قیمت دلار صرافی امروز شنبه ۸ بهمن از سوی بانک مرکزی اعلام شد. قیمت دلار صرافی ملی در نوسان است.

به گزارش تجارت‌نیوز، جدیدترین قیمت دلار صرافی ملی را در ادامه بخوانید.

امروز قیمت فروش دلار آمریکا در صرافی بانک ملی ایران ۴۲ هزار و ۱۶ ( چهل و دو هزار و شانزده تومان) اعلام شد. قیمت دلار و یورو امروز در صرافی بانک ملی ایران اعلام شد.

براین اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۴۱ هزار و ۶۰۰ (چهل و یک هزار و ششصد تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۴۲ هزار و ۱۶ ( چهل و دو هزار و شانزده تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو ۴۵ هزار و ۵۴۴ تومان ( چهل و پنج هزار و پانصد و چهل و چهار تومان) و قیمت فروش یورو ۴۵ هزار و ۹۹۹ تومان (چهل و پنج هزار و نهصد و نود و نه تومان) است.

دلار با یک بیانیه صعود کرد

اما روز گذشته بازار ارز مغایر با تصور معامله‌گران، که معتقد بودند حداقل بازار این هفته را با روند نزولی به پایان می‌برد، متاثر از یک بیانیه، در روند صعودی باز شد.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا با ۴۲۰ رأی موافق و ۱ رأی مخالف، قطعنامه‌ای علیه ایران تصویب کردند. این خبر واکنش‌هایی را از سوی ایران و تحریم‌ برخی کشورهای اروپایی به همراه داشت.

اثرپذیری بازار از اخبار بین‌المللی در روند امروز قیمت دلار بار دیگر خود را به رخ کشید و قیمت دلار تهران در پله چهارم محدوده ۴۰ هزار تومانی باز شد.

سیگنال بازارهای موازی نیز برای قیمت دلار تهران صعودی شناسایی شد و هرات با قیمت ۴۳ هزار و ۶۰۰ تومان و سلیمانیه با قیمت ۴۳ هزار و ۷۳۰ تومان معامله شدند.

در کنار هرات و سلیمانیه؛ نرخ حواله درهم لیدر بازار بود. درهم در محدوده ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومانی باز شد اما به طور پلکانی روند افزایشی را پشت‌ سر گذاشت و در محدوده ۱۲ هزار و ۲۷۰ تومانی بسته شد.

تا پایان سال قیمت دلار افزایشی است؟

در همین راستا حمید‌رضا جیهانی کارشناس بازارهای مالی درباره قیمت دلار در هفته‌های پایانی سال به تجارت‌نیوز می‌گوید: در حال حاضر بر قیمت دلار ، علاوه بر موضوعات اقتصاد رفتاری و بازار سیاه، مولفه‌هایی نظیر برخی بازیگران ارزی کشورهای خارجی و به عبارتی صرافی‌هایی که در کشورهای خارجی فعالیت دارند، موثر هستند.

او به موضوع تسویه حساب‌های پایان سال میلادی به عنوان یکی از عوامل اثرگذار بر افزایش قیمت دلار در هفته‌های آینده اشاره می‌کند و می‌افزاید: اکثر تسویه‌های دلار کشور از طریق درهم، در امارات در حال انجام است و مشکلاتی که در امارات، در پازل ارزی کشور ایجاد شده بود، تا حد زیادی با سفر رییس کل بانک مرکزی کاهش پیدا کرد و اثرات خوبی در بازارها، در هفته‌های آینده خواهد داشت.

جیهانی می‌افزاید: ناآرامی‌های اجتماعی چند ماه گذشته، موضوع عدم امنیت داخلی و موضوعات فرار سرمایه، مسائل کوتاه‌مدت و مقطعی بوده که بر دلار اثرگذاری داشت و قاعدتا با دیپلماسی ارزی قابل مدیریت خواهد بود.

او می‌گوید: با بررسی قیمت دلار از منظر تکنیکالی، این اسکناس در کانال ۴۰ و ۴۱ هزار تومان در حال معامله است و مدت زیادی در این محدوده پایدار نمی‌ماند.

جیهانی اضافه می‌کند: سقف ۴۴ هزار تومانی می‌تواند محدوده مقاومتی دلار باشد اما باید به موضوع تسویه‌ حساب‌های پایانی سال و افزایش مسافرت‌ها و تامین ارز این سفرها نیز توجه کرد.

خروج از نسخه موبایل