قیمت روبل امروز چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

  کد خبر: 26050196670

قیمت روبل امروز چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ نوساناتی داشت؛ نرخ روبل در لحظه تنظیم این خبر ۴۹۱ تومان است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس اعلام شبکه اطلاع‌رسانی ارز، طلا و سکه، قیمت روبل امروز چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ نوساناتی دارد. نرخ روبل در لحظه تنظیم این خبر ۴۹۱ تومان است. بیشترین قیمت روز هم ۴۹۷ و پایین‌ترین قیمت آن ۴۹۰ تومان بوده است.

همچنین متوسط قیمت ارز ملی روسیه در سایت کانون صرافان ایران، ۴۶۰ تومان اعلام شده است. بانک مرکزی قیمت روبل را افزایشی و ۶۸۷ تومان اعلام کرده است.

شوک گازپروم به اروپا

به نقل از فارس، شرکت روسی «گازپروم» روز سه‌شنبه هشدار داد که بر اساس برآوردهای محتاطانه قیمت‌ها ممکن است تا زمستان ۶۰درصد بیشتر از سطح کنونی افزایش یابد.

به نوشته وبگاه «پولیتیکو» کمیسیون اروپا از اتحادیه اروپا می‌خواهد هرچه سریع‌تر اتکای خود به گاز روسیه را پایان دهد.

بر اساس این گزارش، صادرات گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله «نورداستریم- ۱» هم اکنون با ۲۰درصد ظرفیت در جریان است و شرکت گازپروم دلیل کاهش صادرات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از مدار خارج شدن دو توربین تقویت فشار عنوان کرده است.

یکی از این توربین‌ها که ساخت شرکت «زیمنس» است برای تعمیر به مونترال کانادا ارسال شده بود، اما کانادا به بهانه تحریم‌ها علیه روسیه مدت‌ها از بازگرداندن این توربین خودداری می‌کرد، اما در آخر تحت فشار آلمان راضی شد این توربین را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بازگرداند.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ چند روز بعد نیز گازپروم اعلام کرد که یک توربین دیگر هم از مدار خارج شده است.

به گزارش پولیتیکو، «یوناس گهر اشتور» نخست‌وزیر نروژ روز دوشنبه در یک نشست خبری با «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان گفت که بخش انرژی کشورش به جای تزریق گاز به میادین، اولویت ارسال هرچه بیشتر گاز بیشتر به اروپا را برای کاهش ضربات روسیه دارد.

این منبع خبری نوشت، معاملات آتی قیمت گاز روز سه‌شنبه به حد نصاب جدید ۲۳۴.۵۰ یورو در هر مگاوات ساعت رسید، زیرا اروپا برای قطع احتمالی گاز روسیه آماده می‌شود و کشورها برای پر کردن انبارهای زیرزمینی گاز قبل از زمستان رقابت می‌کنند.

این گزارش حاکیست، بحران کمبود گاز و حامل‌های انرژی در اروپا که تامین کننده اصلی آن روسیه بوده، به مهمترین دغدغه کشورهای اروپایی تبدیل شده است.

خروج از نسخه موبایل