مجوز افزایش سرمایه بانک مسکن صادر شد

  کد خبر: 22120074355

عضو هیات مدیره بانک مسکن از صدور مجوز افزایش سرمایه این بانک از سوی بانک مرکزی خبر داد.

به گزارش هیبنا، سیدمحسن فاضلیان، با بیان اینکه این افزایش سرمایه به میزان ۲۰۴هزار میلیارد ریال است، خاطرنشان کرد: سرمایه بانک از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های مشهود و نامشهود از مبلغ ۱۳۰هزار میلیارد ریال به ۳۳۴هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

او به تصویب این رقم در مجمع عمومی فوق‌العاده بانک مسکن اشاره کرد و افزود: پس از این مهم، درخواست مجوز افزایش سرمایه از بانک مرکزی صورت گرفت که با موافقت همراه شد.

فاضلیان با بیان رشد صورت‌های عملیاتی و مالی در سال ۱۴۰۰، عنوان کرد: پیش از این در کفایت سرمایه رکوردشکنی شده و این رقم در پایان سال ۹۹ به میزان ۸.۷۴درصد بوده و در پایان بهمن سال ۱۴۰۰ به ۹.۴۴درصد رسیده است.

عضو هیات مدیره و معاون مدیر عامل در امور شعب و بازاریابی بانک مسکن گفت: از جمله موفقیت‌های دیگر بانک مسکن در سال ۱۴۰۰ کاهش خالص NPL بوده که در سال ۹۸ این نسبت ۵.۳درصد و در پایان سال ۹۹ به ۳درصد کاهش و در پایان بهمن سال ۱۴۰۰ این نسبت به ۲درصد رسیده است.

فاضلیان در بخش پایانی اظهارات خود از کاهش زیان بانک مسکن نیز به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای مهم یاد کرد و گفت: کاهش زیان خالص تلفیقی از ۱۰.۵هزارمیلیارد ریال سال ۱۳۹۸ به ۸هزار میلیارد ریال زیان خالص در پایان سال ۱۳۹۹ رسیده که روند صعودی عملکرد بانک مسکن را نشان می‌دهد.

با این روند کاهش زیان خالص در پایان سال ۱۴۰۰ به صفر رسیده و بانک مسکن در سال جدید وارد مرحله سوددهی می‌شود.

خروج از نسخه موبایل