مجوز واردات گندم از سوی بخش خصوصی صادر شد

  کد خبر: 04030184069

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران از موافقت معاون اول رییس جمهور با واردات گندم از سوی بخش خصوصی خبر داد و گفت: در شرایطی که بازارهای جهانی غلات به دلیل مناقشات روسیه و اوکراین، شرایط خاصی را تجربه میکند، مشارکت بخش خصوصی در کنار دولت برای تامین گندم و غلات مورد نیاز کشور، می تواند بخش عمدهای از نگرانی ها در این حوزه را کاهش دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین، کاوه زرگران در گفتگو با اقتصاد آنلاین با اشاره به نشست های برگزار شده از سوی بخش خصوصی با معاون اول رییس جمهور ظرف روزهای گذشته به منظور مشارکت حداکثری بخش خصوصی در تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و تامین امنیت غذایی گفت: دوشنبه هفته جاری جلسه ای به درخواست انجمن تامین کنندگان غلات ایران با معاون اول رییس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی برگزار گردید که در آن، معاون اول رییس جمهور با درخواست بخش خصوصی مبنی بر مشارکت بخش خصوصی در تامین گندم مورد نیاز برای کشور موافقت گردید.

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران افزود: درخواست مشارکت بخش خصوصی در تامین گندم مورد نیاز کشور از سوی انجمن تامینکنندگان غلات به معاون اول رییسجمهور ارایه گردید که ایشان نیز با صدور دستوری به وزیر جهاد کشاورزی، رسما موافقت خود را با این موضوع اعلام کرده و این موضوع در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مصوب و بر اساس آن از این پس، واردات گندم از سوی بخش خصوصی نیز آزاد خواهد بود.

وی با قدردانی از درایت دولت و صدور مجوز واردات گندم از سوی بخش خصوصی گفت: در شرایطی که بازارهای جهانی غلات به دلیل مناقشات روسیه و اوکراین، شرایط خاصی را تجربه میکند، مشارکت بخشخصوصی در کنار دولت برای تامین گندم و غلات مورد نیاز کشور، میتواند بخش عمدهای از نگرانیها در این حوزه را کاهش دهد.

به گفته زرگران، همچنین در این جلسه مقرر شد تا بخش خصوصی تمام تلاش خود را برای بالا بردن امنیت غذایی و سطح ذخایر کالایی کشور به کار بسته و برنامهریزی مناسبی برای تامین کالاها در ماههای آینده صورت دهد.

رییس انجمن تامین کنندگان غلات ایران اظهار داشت: در جلسه بخش خصوصی با معاون اول رییس جمهور، مسائل مبتلابه در حوزه بانک مرکزی، گمرکات، قرنطینه و سازمان غذا و دارو طرح و راهکارهای بخش خصوصی برای رفع آنها نیز مطرح گردید که بر این اساس معاون اول رییس جمهور اغلب راهکارهای بخش خصوصی را تائید و بر ضرورت اجرایی ساختن آنها تاکید کردند.

وی اظهار داشت: با حسن درایت و تدبیری که دولت دارد، وضعیت تامین کالاها در شرایطی که بازارهای جهانی وضعیت سخت و پیچیدهای را تجربه میکنند، بهبود خواهد یافت.

خروج از نسخه موبایل