کد خبر: 080801106430
روزنامهعدالت و رفاه اجتماعی

محموله ۵۰ تنی آنتی‌بیوتیک‌ وارد کشور شد

در ساعت اولیه بامداد روز شنبه هفتم آبان‌، محموله ۵۰ تنی انواع آنتی‌بیوتیک وارد کشور شد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، با حضور وزیر بهداشت و از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) محموله دارویی شامل ۵۰ تن انواع داروی آنتی بیوتیک (قرص و شربت)، ساعت ۲ بامداد روز شنبه ۷ آبان به وسیله یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ از کشور هند وارد ایران شد.

وزارت بهداشت اعلام کرد که این محموله دارویی به زودی پس از ثبت و انجام مراحل لازم از سوی سازمان غذا و دارو وارد بازار دارویی کشور خواهد شد.

افزایش ۲ برابری ظرفیت تولید آنتی‌بیوتیک‌ها در کشور

از سوی دیگر دکتر محمود بیگلری، معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو در نشستی که با حضور نمایندگان شرکت‌های تولید آنتی بیوتیک‌ها در محل سازمان غذا و دارو برگزار شد، با تاکید بر حمایت سازمان غذا و دارو از تولید داخل و صنعت داروسازی کشور، گفت: حمایت از تولید همچنان در اولویت این سازمان است و در این مسیر صنعت نیز باید به تعهدات و مسئولیت خود در تامین داروی مورد نیاز کشور پایبند باشد و در این صورت می‌توان امیدوار بود که با تعامل مناسب مشکل کمبود دارو به حداقل برسد.

در این جلسه با بررسی مشکلات تولیدکنندگان و به منظور تامین هر چه سریع‌تر آنتی‌بیوتیک‌ها مقرر شد با حمایت سازمان غذا و دارو و به همت تولیدکنندگان با افزایش ظرفیت تولید در سه شیفت و فعالیت در روزهای تعطیل، میزان تولید آنتی‌بیوتیک‌ها تا دو برابر افزایش یابد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا