مدیرعامل بانک مسکن: قرارداد ۲۸۰ واحد خودمالکی منعقد شد

  کد خبر: 29110070031

مدیرعامل بانک مسکن با اعلام اینکه طبق تازه‌ترین آمار بیش از ۳۰ هزار واحد برای دریافت تسهیلات خودمالکی به بانک‌ها معرفی شد از انعقاد قرداد ۲۸۰واحد با مجموع تسهیلات بیش از ۱۹۵میلیاردتومان خبر داد.

به گزارش هیبنا، محمود شایان با بیان اینکه به منظور ارائه تسهیلات خودمالکی طبق تازه‌ترین آمار ۳هزار و ۸پروژه جمعا به تعداد ۳۰هزار و ۵۶۱واحد به بانک‌ها معرفی شدند، گفت: از مجموع پروژه‌های معرفی‌شده به بانک تاکنون ۱۹پروژه به تعداد ۲۸۰واحد قرارداد دریافت تسهیلات خودمالکی را منعقد کردند.

شایان ادامه داد: برای ۲۸۰واحدی که قرارداد آنها برای دریافت تسهیلات خودمالکی به امضا رسیده است ۹۵میلیارد و ۱۹۰میلیون تومان تسهیلات مصوب شده است که با توجه به پیشرفت پروژه‌ها به حساب خودمالکان واریز شده است.

او توضیح داد: از میزان ۹۵میلیارد و ۱۹۰میلیون تومان تسهیلات مصوب خودمالکی ۲۷میلیارد تومان به حساب خودمالکان پرداخت شده است.

شایان یادآور شد: تسهیلات خودمالکی طرح نهضت ملی مسکن، مرحله به مرحله و بر اساس پیشرفت فیزیکی به خودمالکان پرداخت می‌شود.

پرداخت تسهیلات به شکل مرحله‌ای و متناسب با پیشرفت فیزیکی بدین نحو است که در مرحله پی‌کنی ۱۰درصد کل تسهیلات، در مرحله اسکلت و سقف ۴۰درصد، در مرحله سفت‌کاری ۲۵درصد و در مرحله نازک‌کاری نیز ۲۵درصد کل تسهیلات به سازندگان پرداخت می‌شود.

همچنین تسهیلات جدید ساخت مسکن متقاضیان خودمالک با ثبت در سامانه نهضت ملی و معرفی به بانک قابل پرداخت است. سقف تسهیلات خودمالکی در تهران ۴۵۰میلیون تومان، سایر کلانشهرها ۴۰۰میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۳۵۰میلیون تومان، شهرهای کوچک ۳۰۰میلیون تومان و روستاها ۲۵۰میلیون تومان است.

خروج از نسخه موبایل