کد خبر: 18050041434
راه و مسکن

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن خبر داد: ثبت‌نام ۳۱۲هزار خانوار برای وام ودیعه

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن در وزار راه و‌شهرسازی گفت: تا ۱۸مردادماه ۱۴۰۰ بیش از ۳۱۲ هزار خانوار برای دریافت وام ودیعه اقدام کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و پایش آثار اقتصادی کرونا پروانه اصلانی گفت پس از یک دوره توقف در روند ثبت نام از متقاضیان تسهیلات کمک ودیعه مسکن به علت به روز‌رسانی سامانه، امکان مجدد ثبت نام در این سامانه به آدرس  www.tem.mrud.ir فراهم آمده است.

بنابراین متقاضیان که اجاره‌نامه رسمی دارای کد رهگیری دارند و یا اجاره نامه آنها در دفاتر ثبت اسناد و املاک ثبت شده است می‌توانند برای دریافت وام ودیعه اقدام کنند.

شرط دریافت این وام آن است که زمان انعقاد قرارداد اجاره در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ باشد.

تاکنون در مرحله دوم از ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن تعداد ۳۱۲ هزار و ۳۶۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که پس از پایش شرایط متقاضیان نسبت به معرفی آنها به بانک‌های عامل از طریق سامانه مذکور اقدام خواهد شد.

براساس مصوبه ستاد ملی کرونا در خردادماه سال جاری، مهلت ثبت نام اشخاص واجد شرایط برای دریافت تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ تمدید شده است. بانک‌ها و مؤسسات اعتباری نیز موظفند، حداکثر تا پایان آذرماه سال جاری تسهیلات مذکور را پرداخت نمایند.

سقف مبلغ این تسهیلات برای کلان شهر تهران ۷۰ میلیون تومان

سقف مبلغ این تسهیلات برای کلان شهر تهران ۷۰ میلیون تومان، سایر کلان شهرها ۴۰ میلیون و سایر شهرها ۲۵ میلیون تومان تعیین می‌شود.

همچنین، با عنایت به استمرار بیماری کرونا، حداکثر افزایش مبلغ اجاره بها یا مبلغ رهن برای این قراردادها در کلان شهر تهران تا سقف %۲۵ و سایر کلان شهرها تا سقف %۲۰ و برای سایر مناطق شهری کشور تا سقف %۱۵ لحاظ شد.

به گزارش کرونومی با توجه به ادامه وضعیت کرونایی در کشور و با تصمیم ستاد ملی کرونا، قراردادهای اجاره مسکن به طور اتوماتیک و بدون نیاز به مراجعه به بنگاه‌های املاکی به مدت یک سال تمدید می‌شود.

بنابراین قراردادهای اجاره‌ای که مدت سررسید آن‌ها از تاریخ ابلاغ این مصوبه یعنی ۲۲ خرداد ماه تا پایان سال ۱۴۰۰ است، به صورت خودکار تمدید می‌شود.

 این مصوبه استثنائاتی هم دارد. بنابراین در شرایط «خاصی» که دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرستازی اعلام کرده است، تمدید خودکار انجام نخواهد شد. این شرایط خاص نه گانه در اینجا بخوانید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا