کد خبر: 300303163384
اقتصادانرژی

مصرف برق کشور نصاب سال قبل را شکست

مدیر عامل شرکت توانیر از شکسته شدن نصاب مصرف برق کشور که در مرداد ماه سال گذشته و در گرم‌ترین روز‌های سال اتفاق افتاده بود خبر داد.

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق گفت: در روز ۲۹ خرداد و در ساعت‌های اوج مصرف روز نصاب جدید ۷۳ هزارو ۵۶۵ مگاوات تقاضای مصرف برق در کشور ثبت شد که مشابه این مقدار مصرف در ۱۵ مرداد سال ۱۴۰۲ به میزان ۷۳ هزارو ۴۶۳ مگاوات بود.

رجبی مشهدی اعلام کرد: این میزان تقاضا برای روز‌های انتهایی بهار رشد فزاینده ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد و نصاب‌های جدیدی که با فاصله زمانی کم ثبت می‌شود نشان می‌دهد که مصرف برق در کشور بالاست و امیدواریم در روز‌های آتی که تابستان و گرمای شدید رسما آغاز خواهد شد، شاهد همکاری و مشارکت هموطنان در کاهش مصرف برق باشیم.

رجبی مشهدی در پایان با تاکید بر اینکه شبکه برق کشور پایدار است و مشکلی در تامین برق هموطنان وجود ندارد اما از مردم درخواست کرد به مصرف برق خود توجه بیشتری داشته باشند تا امکان تامین برق پایدار برای همه هموطنان فراهم شود.

سخنگوی صنعت برق از تمامی هم‌وطنان درخواست کرد با شرکت در پویش با‌انرژی از جوایز ارزنده مدیریت مصرف برق که شامل سیصد خودرو و میلیون‌ها جایزه ارزشمند، لوازم خانگی و دیجیتال و … است بهره‌مند شوند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا