معاون وزیر صمت مطرح کرد؛ برنامه ریزی برای توسعه صنایع راهبردی کشور

  کد خبر: 06020023777

معاون وزیر صمت گفت: صنایع راهبردی نظیر لوازم‌خانگی، حمل ونقل، نساجی، پوشاک، سلولزی، پتروشیمی، تایر و غیره از جمله بخش‌های تولیدی است که برای توسعه ظرفیت تولید آنها برنامه‌ریزی انجام شده است.

به گزارش مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهدی صادقی‌نیارکی اظهار داشت: برای سال جاری تداوم سیاست‌های تحقق نهضت ساخت داخل با رویکرد توسعه و تعمیق ساخت داخل توسط واحدهای صنعتی سراسر کشور هدف‌گذاری شده و برای تحقق این مهم در سال جاری، سه میلیارد و۴۰۰ میلیون دلار داخلی‌سازی توسط استان‌ها برنامه‌ریزی شده است.

معاون وزیر صمت با اشاره به توسعه داخلی‌سازی در صنایع راهبردی نظیر لوازم‌خانگی، خودروسازی، ماشین‌سازی و تجهیزات، مخابرات، تجهیزات پتروشیمی و پالایشگاهی و غیره، خاطرنشان‌کرد: پارسال سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار داخلی‌سازی توسط واحدهای صنعتی سراسر کشور با هدایت و راهبری مرکز ساخت داخل، ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانی انجام شد.

وی تداوم برگزاری میزهای توسعه و تعمیق ساخت داخل را از دیگر رویکردهای معاونت امور صنایع در سال جاری توصیف کرد و افزود: تاکنون ۱۴ میز تخصصی با هدف به‌هم‌رسانی نیازها و توانمندی‌های صنعتی برگزار شده است و پنجمین میز تخصصی توسعه و تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو نیز به‌زودی برگزار خواهد شد.

صادقی نیارکی تکمیل ظرفیت‌های خالی واحدهای صنعتی را از دیگر برنامه‌های اجرایی این مجموعه برشمرد و افزود: صنایع راهبردی نظیر لوازم‌خانگی، حمل و نقل، نساجی، پوشاک، سلولزی، پتروشیمی، تایر و غیره از جمله بخش‌های تولیدی است که برای توسعه ظرفیت تولید آنها برنامه‌ریزی انجام شده است و در صورت تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز، این صنایع با سرعت بیشتری جهش تولید را محقق خواهند کرد.

خروج از نسخه موبایل