کد خبر: 310503170576
اقتصاداقتصاد کلانبازاربازارها و خدمات مالیتولید و بازرگانیصنعت و معدنرئیس اتاق بازرگانی ایران:

موافقت‌نامه ۲۵ ساله ایران و چین اجرا شود

رئیس اتاق بازرگانی ایران در دیدار با سفیر چین در تهران با تاکید بر لزوم اجرای مفاد موافقت‌نامه ۲۵ ساله بین ایران و چین فرصت‌های همکاری دو کشور را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی ایران در دیدار با سونگ پی وو، سفیر چین در تهران بر لزوم اجرایی شدن مفاد موافقت‌نامه ۲۵ ساله‌ای که بین ایران و چین امضا شده است، تأکید کرد و گفت: برای ایران و چین در زمینه حمل‌ونقل دریایی و تقویت زیرساخت‌های اقتصادی و تجاری فرصت مناسب همکاری وجود دارد.

وی افززود: در ماه نوامبر نمایشگاه واردات به چین برگزار خواهد شد و ایران در این نمایشگاه حضور و مشارکت پررنگی خواهد داشت چراکه این نمایشگاه فرصتی فراهم می‌کند تا تجار و بازرگانان ایرانی از نزدیک با امکانات و راه‌های همکاری با چین، آشنا شوند.

مطالب پیشنهادی

حسن‌زاده با توجه به آغاز فعالیت دولت چهاردهم در ایران و تغییر و تحولاتی که رخ داده گفت: رئیس‌جمهور جدید ایران با رویکردهای خود می‌تواند به روابط اقتصادی و تجاری ایران و چین عمق بیشتری ببخشد. ایشان تمرکز ویژه‌ای بر روابط بین‌المللی دارند و معتقدند که باید در راستای اجرایی شدن تمام مفاد توافق‌نامه بین ایران و چین تلاش شود.

رئیس اتاق ایران از سفیر چین درخواست کرد که اجرایی شدن مفاد این توافق‌نامه در دستورکار مقامات چینی قرار بگیرد چون تا به امروز توافق‌های صورت گرفته جنبه عملیاتی نگرفتند و ضرورت دارد روی این بخش تمرکز ویژه‌ای صورت گیرد.

وی سرمایه‌گذاری مشترک و حرکت در این مسیر را مورد تأکید قرار داد و گفت: ایران و چین در صنایع پتروشیمی، گاز، نفت، خودروسازی، فضایی و… توانمندی‌های بالایی دارند و باید در این حوزه‌ها با هم سرمایه‌گذاری مشترک داشته باشند.

حسن‌زاده همچنین پیشنهاد داد که ایران در حوزه پایین‌دستی مس به سرمایه‌گذاری نیاز دارد و چین می‌تواند بر این بخش سرمایه‌گذاری کند. همچنین در بخش آلومینیوم یا نیروگاه‌های برقی چنین ظرفیت‌هایی وجود دارد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا