موج سواری برندهای چینی در بازی‎ های المپیک پکن

  کد خبر: 18110068626

ترجمه: محمود نواب مطلق

کالاهای چینی در بازی‎ های المپیک زمستاتی این کشور با استفاده از فرصت تحریم کالاهای خارجی موج سواری می‎ کنند.

برند‎های ملی ورزشی «آنتا و لی نینگ» بیشترین بهره‎برداری را از این فرصت کردند. در مهمترین مراکز تجاری شانگ های معروف‎ترین برند‎های پوشاک و وسایل ورزشی مجموعه‎ای از کالاهای خود را عرضه کرده‎اند. تمامی این محصولات از قبیل جلیقه‎های ضد باد و ضد آب زرد رنگ، کوله‎ پشتی‎ ها و سایر وسایل ورزشی همگی منقش به پرچم چین و لوگوی بازی‎های المپیک هستند.

در این فروشگاه ‎ها مانکن‎ هایی با لباس‎ های به رنگ آبی برقی نیز به چشم می‎ خورند که البته فروشی نیستند و مخصوص داوطلبان خدمت در بازی‎های المپیک چین طراحی شده ‎اند.

مهمترین برند تولید محصولات ورزشی چین از سال ۲۰۱۹(۱۳۹۷) به صورت رسمی مسئول تأمین پوشاک و وسایل ورزشکاران و مسئولان بازی‎های زمستانی المپیک چین شده است.

این برند به همراه برندهای معروف دیگر تولید محصولات ورزشی چین توانسته است در بازی‎های المپیک زمستانی چین افزایش چشمگیری در فروش محصولات خود داشته باشد.

به ویژه آنکه طی چند سال اخیر تبلیغات گسترده‎ای در خصوص استفاده از محصولات چینی در این کشور جریان داشته است.

در این خصوص از سال ۲۰۱۸(۱۹۹۶) تولیدکنندگان چینی با تبلیغ گسترده فرهنگ چین و تلفیق جنبه‎ های سنتی و جدید آن و همچنین تشویق مصرف‎ کنندگان به استفاده از تولیدات ملی توانسته ‎اند میزان فروش خود را به نحو چشمگیری افزایش دهند.

بدین ترتیب برندهای ورزشی «آنتا و لی نینگ» در سال ۲۰۲۱(۱۴۰۰) موفق شدند گردش مالی خود را به ترتیب ۵۵ و ۶۵ درصد افزایش دهند. البته یکی از دلایل موفقیت آنها اعمال تحریم‎های غرب بر ضد چین از ابتدای سال گذشته میلادی بود.

برخی از برندهای ورزشی از محصول پنبه منطقه «سین کیانگ» که اقلیت مسلمان درآن زندگی می ‎کنند، به دلیل آنچه کار اجباری می‎نامند و تحت سرکوب شدید دولت چین قرار دارند، استفاده نمی‎ کنند.

به همین دلیل رسانه‎ های دولتی چین به این دسته از شرکت‎ های تولیدات محصولات ورزشی حمله می‎ کنند.

علاو براین برخی از آنها مانند «اَش اَند اِم» از فروش اینترنتی کنار گذاشته شده‎اند. برخی در شبکه‎ های اجتماعی فیلم‎ هایی از به آتش کشیدن کفش‎ های ورزشی«نایک» منتشر کرده ‎اند.

در همین حال شرکت «لی نینگ»  اعلام کرده است:« ما با افتخار از پنبه منطقه «سین کیانگ» استفاده می‎کنیم.» با تبلیغات گسترده ترویج وطن ‎پرستی در چین موفقیت فروش این برندها کاملا تضمین شده است.

منبع: لوموند

خروج از نسخه موبایل