مکرون: با روسیه نمی‌جنگیم

  کد خبر: 19020181418

مکرون خود را طرفدار بازنگری در معاهدات اتحادیه اروپا اعلام کرد و به رهبران ۲۷ کشور عضو این اتحادیه پیشنهاد داد در نشست ماه ژوئن درباره آن بحث کنند.

رئیس جمهور فرانسه با بیان اینکه ما در جنگ با روسیه نیستیم، گفت: برای پایان دادن به جنگ در اوکراین در اسرع وقت، هر کاری انجام می‌دهیم تا این کشور بتواند مقاومت کند و روسیه هرگز پیروز نشود.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه لو فیگارو، امانوئل مکرون روز دوشنبه در در جریان کنفرانس آینده اروپا که در استراسبورگ برگزار شد، اظهار داشت: این تنها به اوکراین بستگی دارد که شرایط مذاکره با روسیه را تعیین کند.

وی با طرح این سوال که هدف ما در مواجهه با تصمیم یکجانبه روسیه برای حمله به مردم اوکراین چیست؟ افزود: برای پایان دادن به این جنگ در اسرع وقت، هر کاری انجام می‌دهیم تا اوکراین بتواند مقاومت کند و روسیه هرگز پیروز نشود.

رئیس جمهور فرانسه با بیان اینکه مردم اوکراین برای آزادی می‌جنگند، خواستار ایجاد یک “انجمن سیاسی اروپایی” برای استقبال از اوکراین به ویژه به موازات روند الحاق آن به اتحادیه اروپا شد.

وی اضافه کرد: این سازمان جدید اروپایی به کشورهای دموکراتیک این قاره که به ارزش‌های اصلی ما پایبند هستند اجازه می‌دهد فضای جدیدی برای همکاری سیاسی و امنیتی بیابند.

مکرون خود را طرفدار بازنگری در معاهدات اتحادیه اروپا اعلام کرد و به رهبران ۲۷ کشور عضو این اتحادیه پیشنهاد داد در نشست ماه ژوئن درباره آن بحث کنند.

وی تاکید کرد: بدیهی است که باید متون خود را اصلاح کنیم. یکی از راه‌های این اصلاح، انعقاد کنوانسیون بازنگری معاهده است. این پیشنهاد از سوی پارلمان اروپا است و من آن را تایید می‌کنم.

خروج از نسخه موبایل