می‌خواست نخبه نشود (طنز)

  کد خبر: 220601101098

راهکار مقابله با مهاجرت پزشکان و جراحان به سبک وزارت بهداشت: «افزایش شدید وثیقه خروج از کشور!»

راضیه حسینی

بر اساس اعلام معاونت آموزشی وزارت بهداشت دانشجویان از پس دکتری حرفه‌ای پزشکی دندانپزشکی و داروسازی باید به ازای هر سال تحصیلی ۱۵۰ میلیون تومان و دانشجویان کارشناسی علوم پزشکی هم به ازای هر سال ۶۰ میلیون وثیقه برای خروج از کشور تهیه کنند.

اگر این وثیقه هم جواب نداد می‌توان به راه‌های دیگر فکر کرد. مثلاً گروگان‌گیری. البته نه با این اسم. می‌توانید اسمش را بگذارید «طرح حمایت از خانواده متقاضیان برای خروج از کشور» یا «صیانت از خانواده نخبگان»

 مراحل اجرای طرح:

یکی از افراد خانواده را نزد خودتان نگه دارید. فرد مذکور ترجیحاً از فامیل‌های درجه یک باشد. عمه، شوهرعمه، باجناق، خواهر شوهر و خواهر زن خیلی جواب نمی‌دهند. حتی ممکن است فرد را بیشتر ترغیب به مهاجرت کنند.

بعد به نخبه موردنظر پیام بدهید و بگویید: «در راستای حفاظت از شما نخبه گرامی، فلان فامیل‌تان تا اطلاع ثانوی نزد ما خواهد ماند. هر وقت از کرده خود پشیمان شده و راه راست را در پیش گرفتید اعلام کنید و فامیل‌تان را پس بگیرید. به پیوست صوتی از ایشان ارسال می‌شود که مطمئن شوید حال‌‌شان خوب است.»

اگر این راه‌کار هم جواب نداد به تهدید جانی متوسل شوید. اسمش را بگذارید «بسته حمایتی مراقبتی از نخبگان» به این صورت که فرد مورد نظر وقتی اقدام به مهاجرت کرد پیامکی برایش بفرستید با این مضمون «آیا از موتور هوایپمایی که قرار است سوار شوید اطمینان دارید؟ اصلاً این هیچ. آیا می‌دانید چند نفر بر اثر سر خوردن از پله‌های هواپیما ضربه‌مغزی شده و دارفانی را وداع گفته‌اند؟ آیا خبر دارید حادثه خبر نمی‌کند؟ دیگر از ما گفتن بود. بعداً نگویید چرا نگفتی.»

اگر این هم جواب نداد به مرحله آخر برسید. خود فرد مورد نظر را گروگان بگیرید. هیچ اسمی هم برای این حرکت نگذارید. همین است که هست. حالا اگر می‌تواند فرار، نه ببخشید مهاجرت کند. می‌خواست نخبه نشود.

این دیگر شانس گند خودش بود. اگر کائنات کاری می‌کردند که آقازاده‌ای، چیزی می‌شد الان وسط ناف آمریکا بود و مشغول کسب و کار دانش‌بنیان.

خروج از نسخه موبایل